boliglån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89094
    AnonymForfatter

    Jeg har et boliglån på 200.000 kr, hvor afbetalingen simpelthen går for langsomt. Jeg betaler 1751 kr om måneden og renten er på 9,25 % dvs. jeg reelt kun betaler 210 kr af om måneden.
    Herudover har jeg et realkreditlån (flexgaranti, 5%), derfor er jeg også i gang med at søge om en afdragsfri periode, så jeg kan få fjernet den dyre gæld først.

    Mit problem er at jeg bor i udlandet og først kommer til DK til sommer 2009 og derfor ikke ved om det er muligt at skifte bank nu, eller i det mindste flytte boliglånet til en anden bank, forudsat at jer i dette debatforum mener at jeg kan få en bedre rente på boliglånet i en anden bank?

    #130116
    thsvForfatter

    Renten er nok den forventelige på det boliglån lige nu.
    Men du kan jo bede om, at få ydelsen sat op!
    Evt. kan du få lavet det som kredit istedet, så alt dit indestående i banken modregnes i gælden.

    #130122
    AnonymForfatter

    Tak for svar Thsv! Ja, det er også derfor jeg er ved at undersøge mulighederne for at få nogle afdragsfrie år fra realkreditlånet og så betale dette beløb af på banklånet. Mon det koster noget at holde et par afdragsfrie år fra realkreditlånet, altså udover de renter der løber på og får det til at stige hver måned?
    Det kan måske være du har ret mht. til skifte boliglånet ud med en boligkredit, da, jeg har lidt penge stående, der kan bringe rentepresset ned midlertidigt.. Vil renterne for en boligkredit være det samme, billigere eller dyrere end et boliglån?

    #130128
    AnonymForfatter

    Rentesatsen på et alm. boliglån og en boligkredit er ofte ens i bankerne (typisk mellem 9,00%-15,00%).

    Vær opmærksom på at der sandsynligvis er et gebyr for ændringen af lånet.

    Hvis du har friværdi vil en proritetskonto være billigere (typisk mellem 6,50%-8,00%).

    #130152
    AnonymForfatter

    Tak for svar Gummisko!
    Ja, det ser i hvert fald ud til, at jeg ikke kan få sat renten ned på mit boliglån, eller finde en anden bank, der har et billigere tilbud..
    Lånet ville p.t. ryge ned på 120.000 hvis jeg havde en bolig kassekredit, men jeg vil løbende få brug for pengene i løbet af de næste halvandet år. Hvad er gebyrerne typisk på hvis man skifter lån?

    Er der nogen der ved om det koster gebyr at holde afdragsfrie perioder på et realkreditlån (selvfølgelig udover de tilskrevne renter i perioden, der gør at lånet vokser)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.