Uoverskuelig økonomi

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89092
    AnonymForfatter

    Jeg har ofte læst med herinde på Mybanker, og synes her er mange gode råd, og spark, når der er brug for det.
    Jeg tror vist, at jeg har brug for begge dele.
    Min daglige økonomi kører, som den skal. Budgettet holder, men selvfølgelig bærer det hele lidt præg af, at jeg er ansat på 28 timer på sygehus, og at min mand er smed til en løn på 160 kr i timen.
    Problemet ligger i, at det hele strammer til hver måned, fordi jeg har gæld mange steder, som jeg betaler af på, og tre af firmaerne har registreret mig i RKI. Dette er selvfølgelig træls, men det skal jo bare betales. Det er gammel træls gæld, som opstod imens jeg boede selv med min datter, og ikke var klogere end, at jeg valgte de nemme løsninger, hvilket jo selvfølgelig koster dyrt nu, men man skal jo som sagt lære, af sine fejl.
    Jeg har så på et tidspunkt snakket med min bank om det var muligt for dem, at låne mig de 20.000 kr til, at komme ud af RKI, og så derefter låne mig resten til, at få samlet min gæld i banken, og dermed have mere styr på det til lavere renter. Min mand, som altid har haft fuldstændig styr på sin økonomi vil kautionere for mig, og det vil min mor også, som næsten er gældfri, men svaret var at det måtte de ikke, når jeg var registreret.
    Har jeg andre muligheder, eller skal jeg bare få betalt gælden til de tre firmaer i RKI først, og så lade de andre vente til jeg er fri der, eller hvad er det klogeste?

    #130086
    thsvForfatter

    Hvad med at låne de 20.000,- af din kæreste?
    Altså lade ham oprette en kassekredit på 30.000 kr, så der osse kan blive råd til rødvin, røde bøffer og en blomst i ny og næ.
    Og så få de dumme småkreditter udaf verdenen, og istedet betale et månedligt beløb til ham.
    Vil han ikke det, elsker han dig ikke nok, og så må du jo finde udaf hvad du så vil.
    Men det må jo være i hans interesse, at du er så glad i hverdagen som muligt, og man er ikke glad, når man står i RKI.

    #130090
    AnonymForfatter

    Vi har snakket om muligheden, men hans bank er desværre heller ikke så samarbejdsvillig i den retning, da vi jo er gift og bor sammen, og ikke har fast ejendom, som de kan få sikkerhed i.
    Må hellere nævne, at jeg har Jyske Bank og han har Danske Bank.

    Rødvin, bøffer og blomster har ikke den store betydning for os, og den slags, og det der ligner, vil jeg også hellere undvære, hvis det er det der skal til, for at komme hurtigere af med gælden.

    #130094
    AnonymForfatter

    Hej

    Kan du ikke låne af din gældfrie mor ? 20° er ingenting idag og det bør hun kunne hjælpe dig med. vh Bo

    #130096
    thsvForfatter

    Når I nu er gift, hvorfor har I så ikke samme bank?
    Så kan I få fælles økonomi, når du er ude af RKI!
    Du har dummet dig, ja, men når din bank ikke vil hjælpe dig, så er det ikke den rigtige bank du er kunde i!

    Kan ikke forstå Danske Banks holdning i denne sag!
    20.000 er jo ingenting sammenlignet med jeres årslønninger.
    Og alle banker tilbyder nærmest pr. automatik en kredit svarende til en månedsløn som kassekredit, Danske Bank f.eks. via deres 24/7-princip.
    Prøv at lægge et fornuftigt budget for jeres husholdning, tast det ind i et regneark, og tag det med i banken, så de kan se, at I har penge nok hver måned, hvis bare din smågæld bliver samlet, så den kan afdrages fornuftigt.
    Vil Jyske bank heller ikke hjælpe jer, så find en lokal bank, der bedre kan hjælpe folk.

    #130154
    AnonymForfatter

    Bo:
    Min mor vil kun hjælpe ved, at kautionere, desværre.

    #130156
    AnonymForfatter

    thsv:
    Vi har ikke samme bank, fordi vi hver især egentlig er tilfredse med den bank vi har, og da vi ikke har fast ejendom, eller har planer om,at få det de næste par år, så burde det jo ikke være anderledes end hvis man er kærester.

    Jyske Bank har normalt altid hjulpet mig, og støttet mig, men det stoppede, da jeg røg i RKI.

    Danske Bank har tilsyneladende den holdning, at når jeg ikke er kreditværdig, så er min mand åbenbart heller ikke, selv vi begge har et mindre lån, som vi altid har overholdt.

    Budgettet er helt som det skal være, jeg retter det til, og tjekker det op, hver ½ år, eller hvis der er ændringer.

    De lån vi har, drejer sig for mit vedkommende om et lån på 70.000 kr, og for min mands vedkommende på 80.000.

    #130160
    KFJForfatter

    Hej….

    Har du ikke mulighed for at tage fuldtid, på jobbet? og på den måde ha/få eet bedre budget

    God dag til alle…..

    #130164
    AnonymForfatter

    Desværre ikke, jeg har søgt om, at komme på fuld tid, men nomeringen er først til det engang i foråret, når der er stillinger der skal omlægges, fordi jeg har nogle kollegaer, som skal på efterløn til den tid.

    Det mest praktiske lader til, at være, at jeg bare samler lidt mere tålmodighed, og får betalt ud.
    Jeg vil ringe rundt til de forskellige, og se om ikke jeg kan, nøjes med de tre i RKI lige nu, og så få pause hos resten.
    Måske vil jeg også prøve forskellige banker, men jeg tror næppe, det er en løsning, når nu vi ikke rigtig har sikkerhed i fast ejendom eller lign.

    #130176
    AnonymForfatter

    Om din mor kationerer eller låner er ligegyldigt – få hende til at låne 20000 og betal så tilbage til hende – det er langt det letteste og billigste….

    #130182
    thsvForfatter

    Fjollet indstilling!

    Kautionen kan koste din mor, hele det lånte beløb incl. diverse inkasso-gebyrer, som hun kautionerer for.

    At låne dig 20.000 kr. koster hende kun 20.000, hvis du “glemmer" at betale dem tilbage!

    Danske Bank er jo til grin, når de ikke vil hjælpe din mand med at få jeres gæld ud af verdenen.
    I skulle nok starte forfra i en ny bank, så I kan få jeres gæld på plads, og det ikke er din eller min bank!
    Jeg ville ihvertfald starte i en ny bank, gerne en lille lokal bank, der forstår mennesker og ikke fokuserer så meget på indtjening. Gerne den lokale bank, der har kontakt med TotalKredit, så kan man jo henvise til deres reklamer.

    #130452
    AnonymForfatter

    Hej

    Hvad med at melde dig som vikar ,jeg går ud fra at du er sundhedsuddannet når du arbejder på sygehuset .
    Jeg har selv meldt mig som vikar udover mit 37 timers job for at få nedbragt min gæld.
    Hvis du arbejder hveranden weekend kan du ca tjene 4-5000 ekstra om måneden også selvom du skal betale B-skat.
    Så vil dit problem være løst om ca 4-5 måneder ,men det kræver selvfølgelig stor opbakning hjemmefra da det bliver nogle hårde måneder.

    Kh Vibsen

    #131306
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg er ansat på Lorry, og jeg arbejder især på indslag, der skildrer, hvordan danskerne klarer den økonomiske krise.

    Du har valgt at arbejde ekstra for at få gammel gæld ud af verden. Det er en metode, som andre kan drage nytte af. Derfor vil jeg gerne spørge, om du har lyst til at deltage i TV2 Lorry i et indslag om mennesker, der arbejder ekstra for at klare de økonomiske problemer.

    Er det noget du kan have lyst til?

    Med venlig hilsen

    Eva Bejder
    TV2 Lorry
    evbe@tv2lorry.dk
    38385513

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.