TV om euroens pris

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89065
    AnonymForfatter

    Hej alle.
    Til Tv-Avisen leder jeg efter ganske almindelig dansker med lån, der som følge af at vi står udenfor euroen bliver dyrere. Indslaget skal vise, hvor meget det koster en almindelig person med forskellige lån som f.eks. rentetilpasningslån, billån og/el. forbrugslån, at Danmark står uden for euroen. Alle henvendelser modtages med tak.

    Bedste hilsner Simon A. Andersen
    28544683

    #129850
    AnonymForfatter

    What???

    Prøv lige at gå ind og tjek renterne på et F1 EUR og et F1 DKK lån? Hvilken rente er lavest… 😉
    Det er skam ikke dem der har et EUR lån der bliver ramt, men netop dem der har et DKK lån. Obligationslån i DKK er netop dyrere disse tider fordi investorerne vil have en merpris for at investere i en lille valuta, som den danske er.

    Det der kan blive dyrer er hvis DKK pludselig skulle falde meget ift. EUR, men det er jo netop det National Banken forsøger at undgå disse tider ved at udvide rentespændet mellem Danmark og Eurolandene.

    /Michael
    (og så har jeg ikke sagt noget om DR’s manglende journalist indenfor feltet, men det minste, man kan gøre er da at sætte sig lidt ind i hvad man vil snakke om, før man vil blæse det op – det synes jeg da, men det gør DR nok ikke…)

    #129862
    NultopskatForfatter

    Helt enig Michael

    Hvad i alverden skal der bruges en person til..og så snakker vi jo ikke en tilfældig person..Du skal jo lige opfylde div. krav mht lån..Det havde jeg forventet af Ekstrabladet, men DR, der prøver at lyde som om de er Public service og forlanger skyhøj Licens etc..Føj

    Prøv dog at kigge på disse sider kære journalist, der finder du alle rentesatser fra de forskellige banker. Så kan du ringe til nogle tyske banker, ja tænk lidt googleri og straks dukker der lange lister op..Men det er måske for meget arbejde…

    Hvad centralbankernes rentesatser er, har jo ingen betydning. Almindelige mennesker låner ikke i centralbanken..

    At jeg personligt mener at euroen skulle indføres hellere i går end i morgen..er sagen uvedkommende.

    #129864
    AnonymForfatter

    Der blev, så vidt jeg læser, ikke spurgt om lån i EUR kt. lån i DKK. Derimod sigtes der netop til at DKK lån er dyrere fordi .dk står uden for euroen.

    #129866
    AnonymForfatter

    Hej alle.

    Inden jeg får hidset flere op, må jeg hellere skynde mig at takke Carsten P. for hans indlæg.
    Han har helt ret, og undskyld hvis jeg ikke var klar nok…

    Bedste hilsner Simon

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.