Danske flexinvest?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89058
    AnonymForfatter

    Jeg var i banken i går og rådgiveren/sælgeren anbefalede at jeg investere i Danske flexinvest. Men jeg er i tvivl om omkostningerne:

    0,3% optil 250.000kr
    0,2% optil 500.000kr
    0,1% over 500.000kr

    Men hvis jeg kigger på:
    http://www.morningstar.dk
    Så synes jeg da omkostningerne er højere. Er der en god grund til det?

    Desuden er det en god ide at lægge pengene i Danske flexinvest eller skulle jeg hellere sætte dem i en anden investeringsforening? Skal lige siges at jeg ikke har forstand på det med at investere, så for mit vedkommende vil det nok være nemmere at sætte pengene i en god og solid investeringsforening
    Hvis jeg sætter pengene i en anden forening som danske bank ikke administrere, kan jeg så gøre det gennem Dansk bank?

    Vil dog de næste par måneder sætte pengene på en højrentekonto som f.eks:

    http://www.morsoesparekasse.dk/index.asp?display=page&p_id=267&unfold=1,9,196
    Eller
    http://www.fih.dk/privat/satser/

    Hvad synes I til mine valg, og har I nogle gode input? Trods alt en stor beslutning jeg skal tage.

    Mvh
    Sukkerfar

    #129732
    AnonymForfatter

    Inden du begiver dig ud i FlexInvest – bør du lige gå tilbage og læse IDJs indlæg om FlexInvest i Danske Bank med 14 svar, seneste svar d. 23.10.2008, kl. 23.04 fra Nultopskat.

    #129738
    AnonymForfatter

    Ja, jeg har godt set den tråd. Men jeg ved så ikke hvilken investeringsforening jeg så skal investere i?

    #129740
    AnonymForfatter

    Mit helt personlige råd – hold dig langt væk fra investeringsforeninger. Jeg har tabt en hel del på Nordea’s “lovprisning" af disse. Og her var det kun Nordea, der fik noget ud af det. Og tilbyder de dig strukturerede produkter med aktier/obligationer – så løb skrigende væk.

    Jeg er pt. i aktier og højrentekonti.

    Der er sikkert andre debattører, der kan give dig nogle gode råd.

    #129744
    AnonymForfatter

    Jo, jeg ville da også helst selv investere. Men hvad dælen skal jeg investere i? De næste par måneder vil jeg sidder i højrentekonto. Men når markedet har stabiliseret sig så skal jeg jo i gang med at investere…..men hvordan?

    #129746
    KFJForfatter

    Hej derude……

    Vi står selv for at vil skifte investeringsselskab, vi flytter over i LD Invest pga lavere omkostninger, og ikke mindst at LD jo er een del af dyrtidsfonden, som jo igennem årene nok er dem der har gjort det bedst for den “alm" borger
    Bare et forslag!!!

    God dag til alle………

    #129762
    AnonymForfatter

    Mon ikke de omkostningsprocenter, som den rare Danske Bank sælger henviser til, er kurtagen, der skal betales til banken ved køb af bankens investeringsbeviser (og ved handel med værdipapirer generelt) – så omkostningerne til investeringsforeningen kommer nok oveni.

    Forslog bankmanden Danske flexinvest afdelinger med aktier eller med obligationer? En ting er nemlig sikkert: at købe investeringsbeviser i afdelinger med danske realkreditobligationer er en dårlig strategi. Det er enkelt og med lav risiko at investere i obligationer selv, så der er ingen grund til at betale gebyrer til investeringsforeninger for det.

    Om man skal købe aktier, obligationer eller lade pengene stå på en højrentekonto afhænger af, hvor lang der kan gå inden pengene skal bruges. Hvis jeg havde en sjat penge, som jeg tidligst skulle bruge om 5 år, ville jeg skynde mig at købe et lille udvalg fra OMXC20 – de er et potentielt godt køb. Hvis jeg skulle bruge pengene med relativt kort varsel, ville jeg købe 6 eller 7% realkredit obligationer.

    Det kunne være interessant at høre synspunkter for og imod at binde penge i 12 måneder på en højrentekonto fremfor at købe 7% obligationer med udløb i 2041 til kurs 96-97.

    #129780
    AnonymForfatter

    Han foreslog faktisk både aktier og obligationer for at lave en medium risiko som passer godt til mig.

    Jeg skal faktisk først bruge pengene om 4-5 år og det er 1,7mio kr. Men så skal jeg også bruge 300.000kr om 1-3 år som jeg nok regner med at sætte på en højrentekonto eller evt. i obligationer. Skal lige siges at jeg betaler topskat

    Men vil det sige at jeg f.eks skulle sætte 65% i obligationer (som jeg selv klarer) og så sætte 35% i aktier som investeringsforeningen (eks. LDinvest) eller en anden?

    Hvad hulen ville I gøre?

    #129786
    AnonymForfatter

    Kan godt se flere steder at danske flexinvest måske alligevel ikke er en god ide…..

    Så har jeg kigget lidt på atp-invest:

    http://selvbetjening.atp.dk/www/portal.nsf/startfrms!readform&Area=ATPInvestForside

    Den afdeling der hedder Basis høj risiko (som dog kun er mellem risiko). Skulle man sætte puljen i den?

    Morningstar har givet dem mange stjerner:

    http://www.morningstar.dk/

    Jeg er godt nok i vildrede her. Det eneste jeg dog ved er at jeg slet ikke har erfaring med selv at investere mine penge:-(

    #129790
    KFJForfatter

    Hej igen

    Såvidt vi har forstået laver LD Invest een profil sammen med dig, og så klarer de investeringer for dig
    For vores eget vedkomne skifter vi selv til dem

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.