Er dette overhovedet lovligt?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89047
    AnonymForfatter

    Een af mine bekendte ville fornylig købe en mindre erhvervsejendom. Da denne havde en god belåning ønskede han at overtage indestående lån – som er i Realkredit Danmark.

    Da han skulle debitorgodkendes af Realkredit Danmark, krævede de, at han samtidig SKULLE skifte bank til Danske Bank.

    Er der nogen her der ved, om dette overhovedet er lovligt?

    #129624
    thsvForfatter

    Nu ved jeg jo ikke, hvilken type lån han skulle overtage?

    Men hvis der er tale om belåning via Relkredit Danmark, så forstår jeg ikke kravet.
    Hvis der var tale om noget boligprioritet i Danske Bank, så forstår jeg det bedre.

    Jeg har lige overtaget et lån i Nordea Kredit, og fik godkendelsen via den lokale Nordea afdeling, men er da stadig kunde i Eik Bank, og her taler vi om et forældrekøb, der senere skal køre via kapitalafkast-ordningen.

    #129630
    AnonymForfatter

    Hej thsv

    Lånet der omtales er et Realkredit Danmark lån i en mindre ERHVERVSEJENDOM – og lånet har intet som helst at gøre med Danske Bank.

    Men da Realkredit Danmark og Danske Bank både er både gift og forlovet (med hinanden), presser Realkredit Danmark køber til at flytte bank til Danske Bank – hvis man skal give tilladelse til, at køber kan overtage indestående RD-lån.

    Derfor er mit spørgsmål – er det lovligt?

    #129632
    AnonymForfatter

    Det er fuldt ud lovligt – kreditgiver må stille de krav som de har lyst til.

    Men selv om du ikke overtager realkredit lånet kan du altid overtage det stempel som er betalt på det gamle lån.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.