Streg i sandet

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89043
    AnonymForfatter

    Hej

    Vi har i en længere periode været inde i en meget turbulent periode hvor der ikke har været styr på det økonomiske. Det betyder at vi idag har en del gæld som generelt er forbrugslån samt SU gæld og en total uorden i dokumenter vedrørende alt det økonomiske.

    Nu er det blevet tid til at sætte en streg i sandet og få rette op på alt dette inden det går galt. Derfor søger jeg noget inspiration til hvordan man kan få styr på tingende igen og nogle systemer til at organisere ens bunker af økonomiske dokumenter.

    Mvh
    Mr T

    #129578
    AnonymForfatter

    Personlig Planlægning og Økonomistyring, der findes kurser.

    Du kan starte med en brevordner A4 og dertil faneblade, giv fanebladene navne efter dette regneark Budget_ungePPP2008.xls der hentes gratis på DR´s site, derefter sortere dine bilag og læg i faneblad med ældste bagerst og nyeste dato først.

    Bagefter taster du tallene ind i regnearket, det er lige til at gå til uden dikkedarer.

    Du lærer intet her !

    #129580
    AnonymForfatter

    Du skal til i gang med noget budgetlægning over dine indtægter og omkostninger og samtidig lave en status over din gæld og aktiver/bankindeståender.

    Excel er fantastiskt til dette. Start med at lave et budget opdelt for de næste 12 måneder.

    Brug følgende struktur

    1) Indtægter, budget over de kommende indtægter. Fx hvad du får udbetalt i SU/løn mv.

    2) Omkostninger, budget over de faste/tilbagevendende omkostninger og skøn over øvrige omkostninger. Lav en linie for hver omkostning

    3) Gæld, Lav en status over hvad du skylder. Find alle de forskellige opgørelser/kontoudtog fra banker mv.

    4) Indestående – måske ikke så meget 🙁

    #129582
    AnonymForfatter
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.