Streg i sandet
-
AnonymForfatter26-10-2008 13:59
Indlæg
-
26. oktober 2008 kl. 13:59 #89043AnonymForfatter26-10-2008 13:59
Hej
Vi har i en længere periode været inde i en meget turbulent periode hvor der ikke har været styr på det økonomiske. Det betyder at vi idag har en del gæld som generelt er forbrugslån samt SU gæld og en total uorden i dokumenter vedrørende alt det økonomiske.
Nu er det blevet tid til at sætte en streg i sandet og få rette op på alt dette inden det går galt. Derfor søger jeg noget inspiration til hvordan man kan få styr på tingende igen og nogle systemer til at organisere ens bunker af økonomiske dokumenter.
Mvh
Mr T26. oktober 2008 kl. 16:32 #129578AnonymForfatter26-10-2008 16:32Personlig Planlægning og Økonomistyring, der findes kurser.
Du kan starte med en brevordner A4 og dertil faneblade, giv fanebladene navne efter dette regneark Budget_ungePPP2008.xls der hentes gratis på DR´s site, derefter sortere dine bilag og læg i faneblad med ældste bagerst og nyeste dato først.
Bagefter taster du tallene ind i regnearket, det er lige til at gå til uden dikkedarer.
Du lærer intet her !
26. oktober 2008 kl. 16:42 #129580AnonymForfatter26-10-2008 16:42Du skal til i gang med noget budgetlægning over dine indtægter og omkostninger og samtidig lave en status over din gæld og aktiver/bankindeståender.
Excel er fantastiskt til dette. Start med at lave et budget opdelt for de næste 12 måneder.
Brug følgende struktur
1) Indtægter, budget over de kommende indtægter. Fx hvad du får udbetalt i SU/løn mv.
2) Omkostninger, budget over de faste/tilbagevendende omkostninger og skøn over øvrige omkostninger. Lav en linie for hver omkostning
3) Gæld, Lav en status over hvad du skylder. Find alle de forskellige opgørelser/kontoudtog fra banker mv.
4) Indestående – måske ikke så meget 🙁
26. oktober 2008 kl. 16:46 #129582AnonymForfatter26-10-2008 16:46http://www.pengeogpensionspanelet.dk/~/media/PPP/Files/Unge/Budget_ungePPP2008.ashx
Det virker som et ret fornuftigt regneark.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.