Online investering – er det fup?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Indlæg
  • #129560
    AnonymForfatter

    Hej Igen.
    jeg er ked af din triste situation.

    Du har ihvertfald ret i at Nordea har tænkt rigeligt på sig selv i forbindelse med den lave rente de har givet dig.
    En bankrådgiver (læsses banksælger) bør fortælle dig om bedre produkter. DEt er simpelt hen for ringe selv om de gerne vil tjenne penge.
    Normalt ligger strakskurser efter børsluk omtrendt samme pris som ved luk. Banken øger en del på spreadet (forskel på købs og salgskurs feks kan der være 3 kr forskel på om du vil købe eller sælge danske bank) efter luk i sammenligning med alm børsordre i børsåbning hvor det tit er ½ kr forskel.
    Når du så handler modtager eller sælger banken aktien i deres egenbeholdning.
    dvs når du har solgt får du den lave kurs. kommer der en køber omtrent samme tidspunkt får køber lov til at betale den høje pris. Banken scorer dermed “dobbelt".

    I følge dit indlæg er handlen foregået en dag hvor USA har været volatil (omskiftelig) derfor er det ikke decideret snyd det banken har lavet.

    Mit råd er altid lave handler i børsåbningstiden og skift til en anden bank med bedre service hvis du ikke er tilfreds.

    Håber du kan bruge indlæget til noget

    #129562
    AnonymForfatter

    Tak for dit medfølende svar.

    Der er måske en positiv handel i det her , d.v.s hvis jeg ventede til dagen efter havde jeg mistet endnu flere penge . Fordi børsen åbnede med et kæmpefald på Vestas aktier der startede med kurs 230 d.v.s 16 point mindre end det jeg solgte mine aktier for .

    Jeg har købt 100 aktier til kurs 273,5 og så købte jeg 80 til kurs 259,5 men den raslede ned til 246 og i lukketid sluttede kursen på 256 , og jeg troede at jeg solgte de 180 aktier til kurs 256 men desværre var det kun 246 .
    jeg troede at mit tab var kun på 2700 men så så jeg at den var på 5200 efter den handel.

    Og det kan godt være at hvis jeg ventede til dagen efter d.v.s Fredag så havde mit tab været endnu værre : cirka 3700 mere.

    Det er ikke det tab det irriterer mig , fordi jeg kan godt prøve igen og måske satse på Novo eller APMøller eller Calsberg, men den måde jeg er blevet behandlet på af min Bank, gør mig sur og rasende.

    SOM JEG STOLEDE PÅ OG SOM ER DEN MEST UTROVÆRDIGE BANK i DANMARK.

    Jeg er ikke den type der tjekker min konto hver dag , men hver gang jeg går online for at betale mine regninger finder jeg urimelige og mærkelige gebyrer.

    Jeg er sikker på at Nordea er i en svær situation og Banken bruger alle midler for at tjene penge, men på længere sigt mister de mange kunder på den måde.

    Jeg ringede mange gange til mange forskellige mennesker hos Nordea og jeg kan love dig at der ikke var en der kunne forklare den handel, og de lovede at ringe tilbage men jeg hørte intet.

    Og så fik jeg en mail efter at jeg havde sendt mange mails til Nordea ,og indholdet var ikke overbevisende

    Vi har 11 kontoer hos Nordea og vi ejer et hus der er finansieret hos dem , og jeg har 200000 kr som nu er på en konto til 4.4% siden Marts måned. og 40000 på en anden opsparingskonto til 3.5% rente, og de andre lønkontoer på 0.75% rente hvor der altid er mere end 5000 kroner

    Men Nordea er ikke smart nok til at beholde deres kunder.

    Og jeg beslutter mig til at hvis jeg ikke får refunderet de 2500 kr jeg har tabt urimeligt, så vil jeg skifte bank og så vil jeg rådgive alle jeg kender til at lade være med at vælge Nordea.

    Og jeg begynder her i dette forum med at advare folk mod at handle med Nordea.

    Jeg kan også bevise at de fusker, idet jeg har beholdt den handel der er blevet lavet ved at omlægge en F5 der sluttede i dec 2007 til en F1 der sluttede i dec 2007 og som er lavet i Oktober måned 2007.

    Og jeg kan sende en kopi af den.

    m.v.h

    Benny

    m.v.hilsen

    #129564
    AnonymForfatter

    Du virker lidt som en stor kværulant No Easy og jeg er sikker på at banken vil være glad for at du forlader den uanset hvormange kontoer du nu måtte have i banken.

    Prisen på din aktie er med garanti blevet fastsat ud fra det som den er blevet handlet til i NY eller Frankfurt på den pågældende tidspunkt, så jeg kan ikke se noget problem.

    Og Nordea mister i øvrigt ikke kunder; under den fin. krise har den fået en kæmpetilgang af såvel private- som erhvervskunder, men jeg kan forstå at du alligevel herinde vil advare andre mod banken fordi du blot ærgre dig over at du har fået et tab på din Vestasaktier, hvor du havde forventet at score kassen. Indse dog hellere at du fejlskønnede kursudviklingen den pgl. dag og kom så videre i livet.

    #129570
    KrisserForfatter

    Jeg er tilbøjelig til at give Allan ret. Du handler en aktie. Du har fået alle fakta før du har handlet. Alligevel mener du at det er Nordeas skyld at du taber penge. Du siger så at du ikke kontrollerede kursen i handelsbilledet, men du mener stadig at det er Nordeas skyld, fordi de (hvis jeg forstår dig ret) burde have vidst at du ikke kontrollerede kursen i handelsbilledet? Ordet ‘fjollet’ forekommer mig passende.

    #129576
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg kan forstå at du allan.b og krisser I forsvarer Jeres arbejdsplads , men I behøver ikke tage det personligt.

    I ved jo godt at Nordea har vist ligegyldighed , og uprofessionalisme her og i mange situationer.
    Jeg ved ikke om jeg kalder det fedteri for Nordea det I skriver I 2 , men det lugter lidt af det , og når man skriver og svarer andre i debatten behøver I ikke at være desperate uhøflige og arrogante.

    Det er ikke fordi den hedder Nordea , det kunne være andre banker.

    Men det er jo desværre Nordea Jeg personligt har haft mange dårlige oplevelser med.

    Og hvis I 2 er ansat hos Nordea så ved jeg med sikkerhed at jeg har ret når jeg skriver

    at man ikke får den rigtige og fornuftige rådgivning.

    Og I afspejler Nordeas attitude over for deres kunder. ( med al respekt for rare Nordea medarbejdere , som jeg kender ).

    lad nu folk læse mine indlæg og selv tage stilling til deres eget synspunkt om Nordea.

    Vi lever i et demokratisk samfund , så lad være med at monopolisere debatten.

    tak og no hard feeling.

    #129592
    KrisserForfatter

    Jeg ved ikke med Allan B, men jeg arbejder ikke for Nordea. At du antager det, udelukkende fordi vi ikke er enige med dig, siger vist mere om dine argumenter end om vores. Jeg har aldrig haft noget med Nordea at gøre, hverken som ansat eller som kunde, så jeg har ingen holdning til deres professionalisme (eller mangel på samme).

    Jeg har udelukkende forholdt mig til de fakta som du har fremlagt omkring denne sag. I den konkrete sag er Nordeas handlinger tidligere handlinger irrelevante, især eftersom transaktionen er foretaget gennem et automatiseret system. I den konkrete sag har du, efter eget udsagn, været uopmærksom på hvilken kurs du handlede en aktie til. Det prøver du så at tørre af på Nordea, under forskellige påskud.

    Dine personangreb gider jeg ikke tage stilling til.

    #129594
    AnonymForfatter

    Så,så…Krisser.

    Som jeg sagde før, det er ærgerligt med alt det her.
    Du behøver ikke at overbevise mig om at du ikke arbejder hos Nordea, for jeg er da ligeglad
    Har du ikke andet at lave end at sidde og kritisere andre og være negativ.
    Nu tror jeg at vi stopper her.

    #129604
    AnonymForfatter

    Hvad med at købe nye Vestasaktier i dag, hvor kursen er pænt under 200 hr. NOT EASY?

    Jeg er heller ikke ansat i Nordea som du hævder, så jeg forsvarer dem ikke, men mener alligevel ikke de har gjort noget forkert.

    Jeg håber du har det lidt bedre i dag, da jeg kunne forstå at du mente at Nordea udnyttede din sygdom. Hvad du så end mener med det kan man jo kun gisne om.

    #129606
    AnonymForfatter

    Ja, jeg kan squ heller ikke rigtig se hvad Nordea har gjort galt. De har stillet en pris på en aktie og du har accepteret den og handlet derpå.
    At du skulle have differencen mellem den af dem stillede aktiekurs om aftenen, og så en officel kurs om eftermiddagen, er squ da helt uhørt.

    Måske du skulle overveje ikke at handle online, førend du har sat dig ind i spillereglerne.

    #129614
    thsvForfatter

    “Jeg ved at den handel er mystisk fordi der stod ikke 246 på salgskursen på det tidspunkt Jeg handlede og derfor kiggede jeg ikke på bekræftelsesindholdet da jeg klikkede på ok.

    Jeg skammer mig over at nogle kan tjene penge på den måde."

    Så i virkeligheden har Nordea jo tabt 16 kurspoint ved at tilbyde dig kurs 246!

    Så istedet for at være sur over, at du ikke set den kurs , du solgte til, skulle du hellere være glad for, at have fået en bedre kurs, end hvis du havde valgt markedskurs, som i dette tilfælde jo er åbningskursen næste dag.

    Med hensyn til en gebyrfri bank, så kunne du jo overveje Eik Bank, der er fortsætteren af Skandia-banken, der jo havde mottoet: “Nul gebyrer".
    Men så skal du kunne leve med en ren internet-bank, og telefon-rådgivning.

    #129750
    AnonymForfatter

    hvad kan man så lære af at midste lidt flere penge end beregnet….

    1. hvis du laver en straks handel efter kl 17:00 ( der hvor børsen lukker ), så gennemførers din handel først dagen efter til en beregnet gennemsnits kurs for denne dag, lige som der står i deres regler.

    2. mangel på viden om online handel er dit eget problem, lige som det også er dine egne penge du “leger" for, hvis du ikke er sikker eller er i tvivl om nået ved online handel, så spørg en rådgiver ( sælger ) ind til du ikke er i tvivl eller er 100% sikker.

    #129830
    AnonymForfatter

    Multivan, van..

    Bare rolig , jeg gider ikke bruge mere tid på at handle med aktier.
    Man kan tjene mange penge hvis man er heldig,og man kan også tabe, det jo gambling.
    Man skal bare købe nogle aktier og vente nogle år for at få gevinst.
    Og det har jeg ikke lyst til, så prøvede jeg med strakshandel og jeg var uheldig .
    Nu er det e overstået kapitel og jeg skal videre .
    Livet er op og ned, min lille ven.

    #180974
    AnonymForfatter

    Hvis du vil investere, så kan du investere i mig, jeg vil gerne give dig 15% rente om året hvis det er? Se det som en langtids investering.

    #180992
    thsvForfatter

    Husk at tilføje, at det er en højrisikoinvestering uden garanti for afkast eller tilbagetaling.

    #181030
    AnonymForfatter

    “Husk at tilføje, at det er en højrisikoinvestering uden garanti for afkast eller tilbagetaling."

    Tjah, hvis man får mit fulde navn og adr, og jeg giver mit ord på, at hvis beløbet er under 10k, så er det mig der tager hele risikoen. Dvs uanset om investeringen går godt eller ej, så er der 10k + 1500 efter det år der går.
    Grunden til jeg kan garangtere tilbagebetaling er at det er >= 10k.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 36 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.