Bedste indlån lige nu!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89031
    AnonymForfatter

    Hej, jeg har lyst til at smide mine 100K på en indlånskonto med højeste rente.

    Kan jeg uden skrupler smide dem på den bank der har den højeste rente, eller er der noget jeg skal være opmærksom på?
    Jeg har ikke tænkt mig at bruge dem inden for de næste 2 år i hvert fald.

    Fx FIH 12 mdr: 6,65 % (Er den højeste rente jeg kan se nogensteder, med 100K.)
    Og så se markedet an om 12 mdr.

    Eller burde jeg tage min egen banks fastrente-tilbud?

    Har selv Nordea lige nu, og de tilbyder vist også 2 års 5,75 %.

    Håber alle i kloge hoveder kan hjælpe mig 🙂
    Mvh Andreas

    #129450
    AnonymForfatter

    da du har 100 k, kan du i flere banker lave individuel aftaleindlån. ring til nogle forskellige banker, og hør havd de vil tilbyde.
    men der er ingen problemer med FIH, de er med i “hjælpepakken" og derved er du garanteret. det ville du også være før, da det drejer sig om under 300.000.
    Finder du andre banker der vil give høj rente, skal du bare sikre dig de har “tilmeldt sig hjælpepakken". har de det, er der ingen problemer.
    Når det er under 300.000 gælder den gamle indskyder garantiordning også, hvis der er nogle banker der er tilmeldt dette og ikke hjælpepakken.

    #129452
    AnonymForfatter

    Super tak for dit indlæg!!

    Vidste ikke jeg kunne lave aftaleindlånskontoer med kun 100K.. troede man skulle op i millionklassen eller som mr. blåavis milliardklassen.. 😉

    Men jeg kan vel næppe forvente noget bedre tilbud end FIH’s 6,5 over 1 år?

    Jeg har tænkt mig at have dem stående i måske 2-3 år, hvorefter jeg vil bruge dem på bolig (når boligpriserne har nået sit laveste i ca. 2010)

    #129468
    thsvForfatter

    Tror nu heller ikke, at du opnår en bedre rente end de 6,65% hos FIH for 100.000 kr bundet i et år.
    Men hold øje med boligmarkedet, og overvej et køb allerede om et år, der kan nok opnås et pænt nedslag, specielt hvis renten stadig er høj. Falder renten skal der nok komme gang i salget igen til fornuftige salgspriser (ca. 20% under seneste off. vurdering).

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.