gæld og stå ikke i rki

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89012
    AnonymForfatter

    hej

    jeg har en del gæld og det skal siges med store bogstaver, jeg står ikke i RKI.
    jeg skylder 30.000 på en kasse kredit, og skylder min kæreste 30.400 kr. det er privat gæld, han har hjulpet mig mange gange og han hopper dog ikke for at få pengene, han er mere eller mindre ligeglad. den sidste gæld post er til su lån på 129.000
    jeg er 23 år og arbejder og tjener 11200 efter skat om måneden og har lagt et måned bugdet men har svært ved at holde det og komme igang med afbetalingen og vil rigtigt gerne på et tidspunkt købe en andelslejlihed. mit spørgsmål er så hvis jeg knokler kassekrediten og min kæresten gæld som ialt 60400 kroenr, kan jeg så låne til en lejlighed, og hvordan fanden kommer jeg igang med at holde mit bugdet og afbetale gælden
    sikkert nogle meget dumme spørgsmål,

    håber at der nogen som kan hjælpe mig
    fra a.k

    #129208
    AnonymForfatter

    Hej A.K

    Du skal nok betale af på kassekreditten og SU lån først , og få den bragt ned så muligt. Da du selv skriver, at din kæreste er mere el mindre ligeglad med de penge, du har lånt af ham, så skal du nok ikke koncentrere om det først, for det er privatlån, og kun du og han ved om det, det andet står nok på din årsopgørelse som gæld du skylder. Når du så har betalt af på dem, kan du betale din kæreste hans penge. Det er jo kassekredit og SU-lån der er dyre, når du også skal betale renter der.

    #129222
    KrisserForfatter

    Siden hvornår er SU-lån blevet dyre? Renten er 5,5 % efter endt studietid. Det tror jeg ikke du finder andre steder.

    Bed banken om at lægge kassekreditten om til et lån. På denne måde kommer du ikke til at bruge pengene, i stedet for at afbetale dem. Betal det af først. Bagefter kan du så overveje om du vil betale SU-lånet eller gælden til din kæreste af først.

    #129236
    AnonymForfatter

    hej krisser

    idag er renten på 6 %, når indbetalingspligten indtråter, det de siger mine papirer ihvertfald

    #129240
    KrisserForfatter

    Diskontoen plus et procentpoint, jf. http://www.oes.dk/sw1413.asp

    Diskontoen er pt. 4,5 procent.

    #129402
    AnonymForfatter

    hej allesammen

    tusind tak, for rådene. de fik sendt mig i banken og vi havde en to timer lang snak. det var for dyrt at lave kassekrediten om til et lån, så mu afdrager jeg 1000 kroner om måneden på det, plus jeg sparer 1000 kroner om måneden til at betale ekstra udgifter med og sparer op til lejlighed, plus sparer 800 kroner op til min sommerferie. vi fik regnet ud hvis jeg brugte mine ferie penge til udbetaling på kassekrediten, er jeg færdig den 1. sep næste år. jubi, så alt hvad jeg får ind ekstra i løn bliver sat ind på en lukket konto som betaling til su styrelsen

    #129406
    KrisserForfatter

    Godt at høre du har fået overblik over, og derfor styr på, økonomien.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.