Indløsning af check i udsteders bank?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89003
    AnonymForfatter

    Forsøgte idag at indløse en check udstedt til mig i udsteders bank (filial hvor udsteder er kunde).

    Checken var ikke krydset eller noget, og jeg kunne selvfølgelig dokumentere ejerskab både med legitimation, samt endda med dags dato kvittering med stempel og underskrift fra udsteder og undertegnede.

    Udsteder er en boligforening, checken lyder på 1000,- kr

    Udsteders bank ville ikke indløse den, og ville ej heller forklare hvorfor, med afviste blot med at “sådan er reglerne".

    Min egen bank har ikke fillial i nærheden, derfor udsteders bank.

    Kan det virkelig være rigtigt ? og i så fald hvorfor den regel ?

    #128990
    AnonymForfatter

    Ja, det er da underligt at de ikke indkøser et så lille beløb, men på den anden side tror jeg ikke at de er pligtige til det – for hovedreglen er den, at checks skal gå ind på kundens konto.

    Men mindre checks plejer de fleste banker nu at indløse uden denne fremgangsmåde.

    Og nu koster det dig et frimærke og 3 rentedage p.g.a. weekenden, men det går jo nok.

    #128996
    fk2001Forfatter

    Jeg tror der er supermarkeder der vil tage den, sålænge du underskriver den og fremviser legitimation.

    Jeg betalte engang med en check i føtex, der var udbetaling af overskydende skat. Jeg kan ikke huske beløbet, men det er længe siden – længe før nem-konti….

    #129000
    AnonymForfatter

    Efter at både privat og firmaer har fået NEM konto er det meningen at systemet skal benyttes, checks går i døden – de er for dyre at administrere ! Det offentlige er holdt op med checkudstedelse – tiden idag enten bankoverførsel eller kontanter ….

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.