arbejdsgivers navn og tlf nr i låne ansøgning??

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88999
    AnonymForfatter

    Jeg har lige et spørgsmål. Ringer låne firma til ens arbejdsgiver ,når man søger lån? For i låne ansøgning skal man skrive hvem ens arbejdsgiver er og tlf nr til arbejde. Er det fordi de ringer op og tjekker op på , om man arbejder der eller hvad ?

    #128946
    MichaelForfatter

    Hvorfor bliver du ved? Du er i RKI og vil alligevel blive afvist alle steder.

    #128952
    AnonymForfatter

    undskyld mig lige, hvor kommer det med RKI fra ? Har du fået overdosis ? Jeg står ikke i RKI, så forstå ikke du kommer med sådan en meningløs indlæg. Synes du skulle overveje at gå på pension, istedet for at bruge din tid her.

    Er der andre seriøse mennesker herinde, der kan svare på mit spørgsmål..?

    #128958
    MichaelForfatter

    Ups sorry – forvekslede dig med en anden.

    #128960
    AnonymForfatter

    Dhani – du skal gå i banken og låne. Lad være med at låne i kontoringe…

    #128972
    AnonymForfatter

    det er i orden Michael…:-)

    Jeg har snakket med banken, og de vil gerne låne, men mit spørgsmål er af ren nysgerighed, om de ringer til ens arbejdsgiver for at tjekke op på det, ikke fordi jeg vil snyde dem, men det er rart at vide, om ens arbejdsgiver få besked, hvis man låner penge . Det er ikke i forbindelse med noget lån, at jeg spørger det.

    #128974
    KrisserForfatter

    Umiddelbart ville det være problematisk hvis banken ringer direkte til en arbejdsgiver uden forudgående accept, da det jo reelt afslører at der er tale om et kundeforhold. Det letteste er dog at spørge banken, der næppe vil lyve hvis man spørger dem direkte.

    #128978
    AnonymForfatter

    Jeg har godt nok aldrig hørt om en bank der beder om navn og nummer på en arb.giver på et låneskema – findes de overhovedet i banker nu til dags?

    #128980
    AnonymForfatter

    det er hellere ikke bankens låneansøgning, hvor de beder om arbejdsgiver navn og tlf, men hos f.eks Handelsfinans, Ge moneybank osv. For nogen måneder tilbage, da jeg søgte hos handelsfinans, skulle man skrive arbejdsgivers navn og tlf nr, men så tænkte jeg, om det var fordi, de ville ringe og tjekke op på det.

    #128982
    AnonymForfatter

    Nåååh – så det var ikke fordi du ville tage lånene der? Det troede jeg – men hold dig fra dem nu og i fremtiden.

    Jeg tror ikke de ringer – men man ved aldrig hvilke regler de vælger at overholde… ;o)

    #128984
    AnonymForfatter

    Muligvis ringes der til din personaleafd. for at tjekke om du har skrevet “sandt" – der oplyses dog aldrig om årsagen !

    #128986
    AnonymForfatter

    Nej, långiver vil da aldrig nogensinde finde på at ringe til arbejdsgiveren.

    Derimod er der da store chancer for at de vil ringe til låntageren selv på det nr. han angiver som arbejdsgivertlf., især hvis de syntes at noget ikke “stemmer". De kan jo altid spørge om et eller andet vedr. udfyldelse af ansøgningen.

    Men direkte spørge arbejdsgiveren om noget – den tror jeg sgu heller ikke på.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.