Studielån i bank

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86943
    AnonymForfatter

    Hej,

    Da man som bekendt ikke kan modtage studielån fra det offentlige når man tjener mere end 70.000, ønsker jeg at høre om mulighederne for følgende:

    Forudsætning: Jeg framelder min SU og forhøjer mit fribeløb med 50.000.

    Et lån der løber over 4 år og fungere som følger:

    Jeg får skiftevis hver måned af banken udbetalt henholdvis 3.000 og 1.000 dvs.

    måned 1 : 3.000 fra bank + intet studielån
    måned 2 : 1.000 fra bank + studielån
    måned 3 : 3.000 fra bank + intet studielån

    osv.

    Nogle der har erfaringer med studielån i regulære banker, og har nogle erfaringer med rentesatser på disse… ?

    #104934
    MichaelForfatter

    Det du kan få i en bank er en egentlig kredit, dvs. en sum penge du kan trække af hver måned op til en hvis grænse. Renten vil ligge omkring de 7% (ofte højere) afhængig af din økonomi osv. Det kan hurtigt blive en MEGET dyr fornøjelse. Jeg har regnet lidt på dine tal og de viser, at du vil skylde 180.000 til banken efter 4 år med et træk på skiftevis 3000 og 1000 kr. En så høj kredit vil de færreste banker nok gå med til.

    Hvis jeg var dig ville jeg hellere spænde livremmen ind i de 4 år, da du ellers vil have den gæld hængende over hovedet de første 10 år af dit arbejdsliv. Det vil ødelægge dine muligheder for at købe et hus eller lejlighed.

    #104936
    MichaelForfatter

    Hov… jeg har lavet en lille regnefejl *kremt*

    Du vil skylde lidt over 110.000 kr. væk efter de 4 år, men det er nu stadig også en pæn sum penge….

    #107782
    AnonymForfatter

    Vores nabo har fået et eller andet studielån fra den samme bank som vi har. Men det gælder vist kun hvis man er studerende. Måske det kan hjælpe dig. du kan læse om det på spks.xakt.dk

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.