Dyrt for danskerne at stå uden for Euroen

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88946
    AnonymForfatter

    Dyrt for danskerne at stå uden for Euroen 8. oktober 2008 kl. 15:16
    Danskerne betaler nu prisen for at stå uden for eurosamarbejdet i form af højere renter end resten af Europa. Danmark er låst fast på den høje rente for at sikre, at landet kan tiltrække valuta på de
    internationale finansmarkeder.
    – Ser vi på forskellen mellem den ledende rente i euroland, der nu er 3,75 procent, og i Danmark, hvor renten er 5, er der nu en forskel 1,25 procentpoint. Forskellen er den merrente, man betaler i Danmark, hvis man har et såkaldt prioritetslån i sin bank. Det giver en årlig merydelse på 12.500 kr. før skat pr. lånte million eller 8.250 kr. efter skat om året. Det er den merpris, danskerne i øjeblikket betaler for at have en mønt med dronningen på både for og bagside!, siger seniorøkonom i BRFkredit, Mikkel Høegh.

    Læs mere her: http://www.netposten.dk/?pageid=5&articleid=1024462

    #128316
    AnonymForfatter

    Ja nu viser omkostningerne sig.

    På et ganske almindeligt billån til en ny bil, betaler man nu ca. 2000 kr ekstra i forhold til hvis vi havde indført Euroen.

    Det er simpelthen for dumt at køre videre med den tåbelige krone.

    #128318
    AnonymForfatter

    “Nej – jeg kan godt lide at veksle når jeg rejser til Italien"

    “Det er bare for meget hvis man vil tage endnu en del af min danskfølelse fra mig"

    “Jeg kan da ikke regne ud hvor meget tingene koster når man skal gange med 7,563283753832"

    #128322
    Michael01Forfatter

    Det skal du jo også kun i starten 🙂

    Så tænker du i Euro

    #128332
    AnonymForfatter

    Dronning Margrethe vil få sit portræt på Euro-mønterne på samme måde som den Hollandske Dronning har på sine 🙂

    Når jeg overfører Euro til min bank i EØS-land, er det til Nationalbankens kurs ca 745 + 1 – medens kontant-Euro kan koste op til 759 + bankens gebyrer i CPH + 14,9% (TV-kontant igår)

    #128334
    KrisserForfatter

    Mange ældre personer i Tyskland (og formentlig også andre lande der er medlem af euroen) regner altid prisen om til deres gamle valuta, når det drejer sig om dyrere ting (huse, biler, osv.). Dette vil dog gælde uanset hvornår vi konverterer, så det er ikke et argument for at vente.

    Bare lige for en ordens skyld – jeg glæder mig også til vi får euro i Danmark. Hvor bliver det dejligt let når man rejser eller køber ting på internettet i udlandet.

    #128550
    AnonymForfatter

    Euro er en spøg et politisk forsøg uden de fornødne institutionelle mekanismer til at pleje den.

    Dollaren er færdig og bliver ikke afløst af euroen, der formentlig om et år er helt ude af billedet.

    Vi har impotente politiske ledere, der intet dur til.

    #128652
    AnonymForfatter

    Der var flere i anden tråd der sværgede til VISA – kortet !

    DANSKERE kan ikke pt. bruge deres VISA kort i udlandet Island og svjv
    sidder flere 100-danskere “fast i Island" og kan hverken få benzin eller
    komme nogen steder 🙂

    Jeg tænker på hvis man nu havde en stak EURO-sedler ?

    #128678
    AnonymForfatter

    Gad vide om ikke Island ikke har en ‘sortbørs’ så sultne efter euro de jo nok er …?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.