udlejning af andelslejlighed

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88918
    AnonymForfatter

    jeg har købt en ejerlejlighed til 3.6 mill ,som jeg allerede er flyttet ind i. problemet er min andelslejl.som jeg ikke kan få solgt.andelsforeningen har ikke kunne sælge den for mig ,gennem deres egen venteliste, og jeg har selv ingen købere.
    i følge andelsforeingens vedtægter må man kun udleje i sjældne tilfælde i max 2 år. De er meget strikse overfor udlejning.de giver ikke tilladelse pga.jeg har købt ejerlighed.
    kan det virkelig være rigtigt at man skal flytte tilbage igen?hvad jeg ikke ønsker.
    hvad gør JEG?

    #127858
    OBSForfatter

    Er andelslejligheden blevet forsøgt solgt ved at give nedslag i prisen?

    Andelsboligerne er også kommet under prismæssigt pres i den seneste tid, da en del af dem jo er blevet vurderet op på niveau med ejerboliger gemmen de sidste par år, og andre på niveau med den offentlige vurdering som også har nærmet sig de faktiske handelspriser.

    #127862
    AnonymForfatter

    jeg har givet et nedslag på 100.000kr .havde en seriøs køber,der dog ikke kunne få lån i banken.jeg tror bankerne holder på pengene-

    #127876
    AnonymForfatter

    Kan du ikke bare finde dig en “kæreste" og så bo “sammen" med vedkommende i din andelsbolig. Så kan du jo se om du kan få den solgt på et tidspunkt. Eller også kan du fremleje din ejerbolig og så flytte tilbage. Du kan kun fremleje andelen hvis du skal arbejde i udlandet eller meget langt fra din bolig i danmark eller ved længere tids hospitalsophold.Husk det er folkeregisteradressen der siger hvor du faktisk bor.

    #127878
    AnonymForfatter

    hej profit.
    tak for dit svar.
    problemet er bare at jeg er gift,og bestyrelsen kender mig siden jeg var 4 år. det var ellers en god løsning.

    #127882
    OBSForfatter

    Bankerne holder rigtig meget på pengene lige i øjeblikket. De har selv svært ved at skaffe penge til at finansiere deres udlån. Bankerne er på det nærmeste holdt op med at låne hinanden penge på inter-bank markedet, og mange banker, hvis ikke de fleste, har et større udlån end indlån. Det er også grunden til at det er muligt at få ret høje renter på indlån hvis man er villig til at binde pengene i længere tid, da de jo skal have penge ind til at dække deres udlån. Derudover er kvaliteten af deres udlånsengagementer blevet svækket af krisen på aktiemarkederne, de stigende renter m.m.

    Så det kan godt være at der skal slås 100.000 mere af prisen. Hvad er i øvrigt fakta om den her andelslejlighed (pris, boligafgift, størrelse, beliggenhed)?

    #127886
    AnonymForfatter

    Tal med Andelsboligforeningens administrator. Jeg sidder i bestyrelsen i en A/B og de fleste steder har man lov til at fremleje sin andel i op til 2 år. Det kan bestyrelsen ikke nægte dig selvom du er fraflyttet. Og hvad er det for et argument at du har købt ejer??

    Den går ikke .. du har da rettigheder som andelsboligejer.

    Check lige havd der står i jeres vedtægter vedr. betingelser for fremlejen.

    mvh

    Barcelona

    #127888
    AnonymForfatter

    125 m2 .5500kr incl aconto varme . ligger på amager ,nok under betegnelsen håndværkertilbud. andelpris 1,39 mill. rimelig billig andelpris ,mener jeg!!

    #127890
    AnonymForfatter

    Hej igen. Når nu du skriver håndværkertilbud så med al respekt er det ikke nogen god pris den er umidelbar for dyr. Men det kommer jo også an på hvormeget der skal laves og til hvilken pris.Jeg har rimelig tjek på andelsboliger og kan se at den boligforening er valuar vurderet. Så hvad skal der betales for at få lavet de ting som vurderingsmanden siger.Og så skal du lige oplyse om der er forventet store arbejder på selve ejendommen i nærmeste fremtid, hvilket jo kan indebære en huslejeforhøjelse hvis ejendommen skal ud og låne penge.

    #127906
    KrisserForfatter

    An anden faktor der også er vigtiger andelsboligforeningens realkreditlån. Hvis disse er rentetilpasningslån eller afdragsfrie, skal du regne med en væsentligt højere husleje.

    Jeg vil også umiddelbart mene af prisen er i den dyre ende. EN andel til den pris og med den husleje du nævner svarer umiddelbart til en ejerlejlighed på omkring 2 500 000 – forudsat at realkreditlånene er fastforrentede, og der ikke forventes nogen større renoveringsarbejder i fremtiden. Så kan du jo selv vurdere om den ville være det værd som ejerlejlighed, baseret på priserne i området.

    #178930
    brunsvigForfatter

    Jeg bor lige pt. til leje i en andelslejlighed. Vi har lejet den for 2 år og skal fraflytte til dec. Men ejeren vil gerne fortsat leje den ud, da marked ikke har ændret sig og han derfor ikke kan få det han gerne vil for den. Det er en 1 værelses lejlighed, som blev for lille for ham og hans kæreste og de bor et andet sted i Kbh nu. Han vil gerne leje den ud, 1-2 år mere end de oprindelige 2 år, og vil søge om tilladelse til dette. Kan man dette? har nogen haft held af dette? vi håber jo meget på det, da vi gerne vil blive boende

    Trine

    #178940
    HalliHalloForfatter

    Trine: Det er der da ingen levende sjæl herinde der kan svare på, idet det alene afhænger af hvad bestyrelsen beslutter, når de modtager en ansøgning fra din udlejer.

    Hvis foreningen tjener på fremlejen ved at opkræve det normale fremlejegebyr på 15%, så er det da muligt at de vil forlænge med en ny periode. Har I så samtidigt være eksemplariske lejere uden problemer, så er der endnu større chancer for at blive boende.

    Som sagt, så er det til syvende og sidst alene bestyrelsen i andelsboligforeningen, der har det afgørende ord.

    #179076
    AnonymForfatter

    Det er i hovedreglen forkert det du skriver.

    Standart vedtægterne som langt de fleste A/B har, siger netop at det er bestyrelsen som sætter betingelserne og skal give tilladelsen, og den kan nægtes til enhver tid med grunden i andelsforenings interesser ikke varetages af lejrer.

    Fremleje er ikke en ret, men et privilegium som kan gives på case by case basis, under særlige forhold så som udstationering, dog IKKE fordi man ikke kan opnår den ønskede salgspris.

    #179078
    AnonymForfatter

    Nej, men det er rigtigt at du bliver nød til at finde en køber også selvom du ikke opnår en pris du er tilfreds med.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.