Advokat ved boligkøb

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88903
    AnonymForfatter

    Hej..

    Jeg skal til at købe hus og vil høre hvor nødvendigt er det med advokathjælp?

    Jeg har ret godt styr på dokumenter og har foreberedt mig grundigt på hvad der skal ske..

    Jeg er klar over han skal udfærdige skødet og refusionsopgørelsen, men udover det er det så nødvendigt eller lovpligtigt at han skal være med.. Jeg har fået flere eksempler på hvordan folk er blevet “snydt" med regningen når de har fået den. Den har været en del højere end hvad de fik oplyst til at starte med.

    #127762
    AnonymForfatter

    Altså jeg ville ikke undvære advokaten. Men ellers synes jeg da bare du skal få på skrift hvad det koster, så er den vel ikke længere…

    #127764
    AnonymForfatter

    Hej Mido1812

    De dummeste penge du kan spare, er penge til advokaten. Og se hvor lidt det er i forhold til ejendommens pris og handelsomkostninger.

    Går noget galt har advokaten en ansvarsforsikring (ligesom ejendomsmægleren).

    Du kan jo bede advokaten om en fast pris på skrift.

    Hvis du selv berigtiger handelen (og sælger har skjult noget for dig) og det går helt i skoven og du alligevel skal bruge en advokat – så er det helt sædvanligt at en advokat siger nej tak. Hvorfor bruge tid på at rydde op efter andre.

    Gør du noget forkert, kan sælger for din regning hyre en advokat til at færdiggøre handelen – men til hvilken pris!!!

    #127766
    MichaelForfatter

    Gå efter en decideret boligadvokat der næsten altid har fast pris for at håndtere en købsaftale. Gå aldrig i krig med papirerne selv, da du herved ikke kan søge erstatning hos advokaten i tilfælde af fejl.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.