Placering af arv

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #127606
    AnonymForfatter

    Spørgeren ønsker en enkel og sikker placering af arven!

    Bind 250.000,- som General Prier skriver i Danske Bank til 5,50% hvis pengene ikke skal bruges indenfor 2år.

    Resten kan du så placere i FIH til 6,00% i 12 mdr. (Og ikke 6,20% som General Prier skriver). Eller i din nuværende bank hvis de har et godt tilbud.

    #127616
    AnonymForfatter

    Blot til orientering FIH giver i dag 6,1% i 1 år.

    #127618
    AnonymForfatter

    Jf. http://www.fih.dk giver de d.d. kl. 1950 6,00% i rente ved 12 mdr. binding.

    #127622
    AnonymForfatter

    Jeg tjekkede lige FIH Erhvervsbanks hjemmeside og der står som du siger 6% rente i 12 mdr.

    Til gengæld står der oppe under Mybankers “Sammenlign priser på opsparing" rente 6,1% i 12 mdr.

    Så enten sover FIH eller Mybanker i timen!

    Da jeg alligevel ikke giver 5 potter pis for FIH – er min mening aldeles uinteressant.

    Jeg forventer dog korrekte oplysninger vedr. investeringer.

    #127660
    AnonymForfatter

    Det er mig en STOR gåde hvordan der kan rådes til at placere pengene kontant når man SLET ikke kender til mandens:

    Horisont

    Risiko (jeg ved gordt han har svarer lav risiko – men er den virkelig lav? og selvom risikoen er lav kan aktier være en god ide (det kommer jo helt an på horisonten))

    SKAT – betaler du mere end bundskat er forrentningen bedre på korte obligationer

    og mange andre ting.

    Synes folk forfalder til at spørge om bedste indlånsrente og folk svarer gudhjælpemig også på bedste indlånsrente selvom der bliver spurgt om bedste placering….

    Puha – det var rart ;o)

    #127670
    AnonymForfatter

    Men under alle omstændigheder er det vel bedst at vente med at købe aktier? Altså ved godt at på sigt (5år) vil de nok være steget. Men der er vel ikke noget i vejen for at vente lige et par måneder og se situationen an hvis nu aktierne falder yderligere.
    Ik fordi jeg er nogen ekspert på området, går nemlig selv og spekulere over hvad man skal gøre med pengene

    Jeg har forresten sat 150.000kr i DDB og de vil give 3% i rente, spurgte om de ikke kunne sætte den op, men så vil rådgiveren gud hjælpe mig lige møde mig først (har aldrig mødt ham før), for fanden giv mig nu bare en god rente……..

    #127678
    AnonymForfatter

    Meget enig i din betragtning af relevansen af spørgens tidshorrisont. Jo længere tidshorrisont desto støre andel af aktier i beholdningen. Naturligvis ved en korrekt ballanceret portefølje.

    Så hvad er tidshorrisonten?

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.