Hvor finder man info om bankers udlån?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88870
    AnonymForfatter

    Efter at have tabt min investering i Bonusbankens aktier kan jeg selvfølgelig ikke lade være med at tænke på, om jeg kunne have undersøgt forholdende omkring Bonusbanken lidt bedre, end jeg rent faktisk gjorde. Hvordan finder man eksempelvis frem til, hvor store udlån en bank har til enkeltkunder eller enkelte industrisektorer?

    #127476
    AnonymForfatter

    Må, jeg kondolere. .

    Det kan du ikke se nogen steder.

    Læs Børsen hver dag, de laver mange undersøgelser om emnet.

    Og Bonusbanken har jeg i øvrigt aldrig set stå opført i deres undersøgelser, så man skal nok tage det med et gran salt.

    #127478
    AnonymForfatter

    Takker… Tænkte jeg nok. Håber dog, at der er nogen, der indser, at der skal mere transparens (også for lægfolk) i den finansielle sektor førend tilliden til sektoren kan genskabes. Jeg håber, at den nuværnede finansielle krise i det mindste giver anledning til en strengere regulering og krav om mere åbenhed.

    #127480
    AnonymForfatter

    Ja, det gør jeg også.

    Der var en herinde der tidligere skrev, at man kun fik 50 øre for en bonusaktie. Har du hørt noget om det?

    #127482
    AnonymForfatter

    Ja, det så jeg også i Nyhederne. Men det er nu lidt lige meget. Det er næsten det samme som at pengene er tabt. Det var nu heller ikke den store investering. Og samtidig var det penge jeg havde sat fra til mere risikobetonede investeringer. Så pyt – det var bare ærgeligt.

    Er dog noget gal over Bonusbankens ledelse. Jeg mener, der må være noget fuldstændigt galt i dennes vurderingsevne, når de kun to måneder efter en positiv udmelding omkring bankens dispositioner kan stå med så store tab at banken reelt har tabt hele egenkapitalen. Hvilken verden har de levet i? Ok, der er mange andre, og større banker, der åbenbart har lavet lige så store eller værre vurderinger. Men en person, der som jeg, stadig har familien i lejelejlighed i forventning om at ejendomsmarkedet vil lide i de næste år, har noget svært ved at se hvordan man for 2 måneder siden kunne have været så optimistisk som tilfældet var.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.