Nu må vi have en national bank til alle tak!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88863
    AnonymForfatter

    Med den aktuelle krise som verdens banker – mere eller mindre selvforskyldt er kastet ud i undre det mig at vi i Danmark ikke har mulighed for at placere vores penge i en statsejede bank. Personligt har jeg ikke boliggæld da denne er afviklet, jeg har der i mod en kontant beholdning, som er placeret på en bankkonto. Jeg kunne ikke drømme om at sætte mine penge i aktier eller de pensionsordninger som banken har lokket med i årevis. Mine penge ønsker jeg på en konto med høj rente. Således har jeg en ret simpel økonomi. Mine penge kunne derfor ligeså godt stå i en bank ejet af den danske stat. Ser da også hellere at en national ejet dansk bank tjener lidt på at have mine sparepenge stående fremfor at de skal genere overskud til aktionærer i private banker der er styret af gamle, fede griske mænd. Da vi alle SKAL have en bankkonto syntes jeg der bør være mulighed for at os med en simpel økonomi skal have mulighed for at vælge en national bank.

    #127340
    AnonymForfatter

    Køb dog statsobligationer – og bliv kunde i “Kongeriget Danmarks Bank".

    Det giver også bedre afkast end en højrentekonto.

    #127454
    AnonymForfatter

    Andre af os mener ikke at det er statens opgave at drive en bank… 😉

    Men hvad med bare at blive ved med at bruge din nuværende bank som du gør i øjeblikket? Skulle vi lege med tanken om at staten drev en bank ville de alligevel ikke kunne stille de samme prsier som du kan opnå på det private marked. For det første har staten en langt bedre fundingsmulighed og en væsentligt højere kreditværdighed end de fleste banker, hvorved de ikke har brug for at betaledig en overpris for at du vil låne dem dine penge…
    Jeg kunne nemt komme med en masse andre holdninger/pointer, men de fleste af dem er vist mere eller mindre politisk orienterede… 🙂

    /Michael

    #127456
    AnonymForfatter

    Hej Multi

    Jeg ville gerne besvare ved hjælp af et citat – men kan ikke finde ud af det! Øv.

    Du skriver i dit indlæg:………. private banker, der er styret af gamle, fede griske mænd.

    Gebyr-Peter fra Danske Gebyrbank er da ikke fed – han har overhovedet ikke tid til at spise, han udtænker store tanker om hvordan han skal opfinde nye gebyrer.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.