Afvikling af lån til lavere rente end 12.8% hos Danske Bank

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88859
    AnonymForfatter

    Hej med jer.
    Her er så en af de unge mennesker – på 22 år – som har “klokket" i det og gældsat sig – dog ikke “voldsomt", men _rigeligt_ til de næste par år.

    Det hele startede egentlig med, at jeg fyldte 18 (2003) og i den forbindelse blev tilbudt en kassekredit på 30K som så i år blev udvidet og omlagt til et lån på 44.500 kroner grundet en flytning til nyere lejlighed. Det gik dog ikke så godt og nu har jeg måtte finde en 3. lejlighed at flytte ind i som er ca. 500 kroner billigere – 3.100,- inkl. forbrug – om måneden end den nuværende jeg sidder i. I mine øjne svarer det til den første lejlighed jeg flyttede ud af – som havde en pris på 3.050 inkl. forbrug pr. måned.

    Min gæld hos Danske Bank udgør i øjeblikket 43.800 kroner efter første afdrag blev betalt – hvilket vil sige at jeg efter låneaftalen trådte i kraft, betaler 1.200 (og renten på 12.8% p.a.) om måneden til lånets afvikling.

    Mit spørgsmål er derfor om det vil kunne lade sig gøre, at en bank vil lade mig skifte over til dem og dermed omlægge mit lån til en evt. billigere rente, eller en lavere afdragsordning. Jeg synes selv det lyder lidt latterligt, men jeg føler egentlig at min bank ikke længere varetager min økonomiske situation men blot tænker på at kradse så mange penge ind over så lang tid, som overhovedet muligt og dermed gøre mig til gældsbundet bankkunde hos dem.

    Da jeg i øvrigt har gået 9 måneder på “kontanten" i 2007-2008 frygter jeg for den dag – hvis den dukker op igen – hvor jeg ikke længere har mulighed og økonomisk overskud til, at dække de 1.200 kroner i månedlige afdrag og renterne pr. kvartal som efterhånden vel løber op i noget nær 1.100 kroner(?) i kvartalet.

    Hvad ville i gøre – eller lad mig spørge på en anden måde:
    Hvad er mine muligheder?

    #127296
    AnonymForfatter

    Jeg burde måske tilføje, at inden min kredit blev omlagt havde jeg en danske 24/7 ung konto med lavere rentesats – og en mulighed for kredit op til 100.000 – hvor jeg som nævnt så havde den på 30.000.

    Efter at min bank gik ind og kalkulerede på sagen endte jeg op med et Danske Basis+ konto, 12.8% i rente og et lån på 44.500,- med samlet månedlige afdrag på 1.200 kroner.

    #127300
    KrisserForfatter

    Der er vel ikke nogen som tvinger dig til kun at betale 1200 kroner om måneden. Hvis du lige har fået en lavere husleje, så brug dog besparelsen til at afdrage hurtigere på lånet.

    #127302
    AnonymForfatter

    Hvad vil det sige “at man har gået på “kontanten" i 9 måneder"?

    Er det ikke pengeautomaterne, der kaldes “kontanten", men hvordan kan man gå på dem……

    For det skulle vel ikke været et udtryk for bistands- eller kontanthjælp? Som jeg så bare aldrig har hørt om før, men der kommer jo af og til nye slangudtryk til.

    Er bare nysgerrig!

    #127306
    AnonymForfatter

    Som det fremgår af http://mybanker.dk/bank/nyt_laan/forbrugslaan/ så findes der både billigere og dyrere lån. Med din økonomi er der næppe mulighed for at opnu de billigeste, men du kan jo prøve.

    “omlægge mit lån til en evt. billigere rente, eller en lavere afdragsordning." – Det med at nedsætte afdragene er jo ikke nogen løsning medmindre du under ingen omstændigheder kan betale de nuværende. Prøv at spørge efter de samlede kreditomkostninger over alle årene (dem regner banken gerne ud for dig).

    #127308
    AnonymForfatter

    Hvorfor ændrede du kontoform fra 24/7 Ung til Basis+ ?

    Udlånsrenten på 24/7 Ung er meget attraktiv (8,10%), og jeg tror ikke andre banker kan gøre det meget billigere.

    #127316
    AnonymForfatter

    Du skal bare gå ind på http://www.pengepriser.dk og så taster du dine oplysninger ind, og så kan du se hvilke banker, der ligger lavest med udlånsrenter.

    Herefter kontakter du såmænd bare den bank med den laveste udlånsrente, og beder dem tage kontakt med DanskeBank, så lånet kan blive overført til den billigere rente så hurtigt som muligt

    Der er mange penge at spare ved at vælge en af de billigste banker.

    Det er da meget nemt og simpelt, ikke?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.