Gør hvad muligt?

  • This topic has 6 stemmer and 9 svar.
Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Anonym
    Forfatter
    Indlæg
  • #86930
    Anonym

    Har bankerne glemt hvad de lever af?

    Jeg må indrømme at jeg ikke altid har været ham der har haft den bedste økonomi. Men jeg har altid betalt min bank og overholdt diverse aftaler…

    Jeg har end da pænt bukket og nejet når min bank har hevet en dårlig handel ned over hovedet på mig…

    Et eksempel kan være dengang jeg skulle købe mig en andelslejlighed.
    Glad over at være tilbudt en billig en af slagsen gik jeg ned og snakkede med min bank. Fuld af forventning satte jeg mig ned foran min bankrådgiver og ventede en behagelig entré “i de voksnes rækker”. Jeg havde (er stadigvæk) været kunde lige så længe som banken og dens forgænger har eksisteret, så jeg forventede naturligvis en god handel.

    Men ak nej, jeg kunne få en kassekredit og præcist samme rente som enhver klovn der lige var vadet ind fra gaden, op i røven med at jeg havde haft en boligopsparing hos dem i 15 år…..

    Fint nok, jeg tog deres kassekredit og levede videre nogle år…. Herefter ville jeg så gerne låne lidt penge til en brugt bil… Men igen blev jeg behandlet som førnævnte klovn fra gaden… Lånet kunne ikke bevilges, da mit rådighedsbeløb på godt 5.000,-, vel at mærke efter ALLE udgifter (inklusive vægtafgift, forsikring osv.), ikke var “nok”.

    I mellemtiden havde min moster også søgt om et lån….Hun kunne på trods af jomerehunhavdesamlet.dk (pensionsopsparing og jeg skal komme efter dig med alt hvad den kan trække af opsparinger og konti), kun få et lån på 20.000,- til at købe sig en bil for….

    Hvilken bananrepluplik har jeg så bank i tænkeri nok? Jamen jeg har da Nordea som bank…”Gør det muligt” er deres såkaldte mission…. Hvad er det de gør muligt helt præcist?

    Er der nogle af jer som nogensinde har haft en god oplevelse med nordea eller er det rent faktisk danmarks mest kundefjendske bank?

    #104848
    Anonym

    Skal måske lige nævne at grunden til at jeg har oprettet dette indlæg, er at jeg gerne vil have Nordea lidt i gabestokken, for jeg er personligt træt af at blive behandlet som et lille barn af min bank…. Og da oprettelsen af en hjemmeside ved navn FUCK******.dk, nok nærmere ville udmønte sig i endnu en låneansøgning fra mig, til at dække sagsomkostningerne for et søgsmål fra Nordea, end en reel debat og oplysning til alle… Så satser jeg på at få smidt indlæg ind så mange steder på nettet som muligt…

    Mvh

    #104850
    Anonym

    Det er almindeligt kendt at af dårlige banker generelt er de større (heriblandt Nordea) de ringeste.

    Det er trofaste kunder som dig der gør det muligt.

    Men man må dog give banken frihed selv at bestemme hvem de vil handle med. De gider tilsyneladende ikke handle med dig. Dog er de iflg. loven tvunget til at give dig en lønkonto medmindre de har en rigtig god grund, og de er høflige nok til at lade dig beholde dit lån.

    Hvad skal du med en samling nikkedukker der giver dig ret i din holdning til Nordea? Skift bank!

    #104852
    Michael

    Jeg har handlet i Føtex i 10 år nu, men jeg skal betale præcis det samme for en liter mælk som den “klovn” der vader direkte ind fra gaden?!

    Du synes måske sammenligningen er mærkelig, men hvis du forventer at få særbehandling blot fordi du har været kunde i mange år, tager du grueligt fejl. Det er udelukkende din økonomiske situation der er afgørende – præcis som den der lige kommer ind i banken for første gang.

    Så hvis du (muligvis med rette) synes at banken behandler dig dårligt, ja så er der jo kun én ting at gøre ved det: Skift bank…

    Nordea, Danske Bank og BG-Bank hører alle til i den absolut dyreste ende, men alligevel beholder tusindevis af mennesker disse banker. Hvorfor er et mysterium for mig, men det gælder jo bare om at hoppe ud af lemmingeflokken.

    #104854
    Anonym

    Drop klynkeriet og skift bank.

    Selv hvis du har handlet de sidste 15 år i Irma, kan du vel godt se, at der er nogle ting, du lige så godt kan købe i Netto?

    I øvrigt tak til Michael for supermarkedsinspirationen 😉

    #104856
    Anonym

    Nikkedukker er aldrig brugbart…. Det eneste jeg ønsker er at folk får øjnene op for hvor elendig et produkt nordea tilbyder…

    Og jeg er skam ved at skifte bank…..

    #104858
    Anonym

    For det første, så kan man jo eksempelvis i superbrugsen få sig et rabatkort og derved få en bedre pris end førnævnte klovn…..

    For det andet, så startede jeg (teknisk set min moder) en boligopsparing fordi at det, tilsyneladende, før i tiden var praksis at man så kunne få sig et fordelagtigt boliglån senere hen….

    For det kan godt være at en ung fyr som mig ikke har hele udvalget i forsikringer, pensionsopsparinger og hvad ved jeg…. Men på et eller andet tidspunkt, så bliver jeg en af de kunder som Nordea meget gerne vil have fingre i (jeg får allerede en helvedes masse tilbud om kontokort og alt muligt pis og lort fra dem). Problemet er bare at jeg aldrig nogensinde er blevet behandlet ordentligt af nordea, og det er de familiemedlemmer og venner som også er/var kunder der heller ikke…. Så når jeg skal til at lave virkelig seriøs bankforretning, så er Nordea nok det valg der vil stå mig fjernest….

    Det er blot det budskab jeg ønsker at viderformidle, for godt nok er jeg personligt ikke det store tab for Nordea… Men hvis der nu sad 500 eller 1000 andre som mig, så begynder det sgu nok at gøre ondt på Nordea hvis vi begyndte at pakke sydfrugterne og finde en rigtig bank…..

    Mvh

    #104860
    Anonym

    Jeg er i fuld gang med at skifte bank…..

    Så jeg klynker bestemt ikke…. Jeg forsøger bare at gøre folk opmærksomme på Nordeas forretningsmetoder, så vi kan blive nogle flere der vil vælge Netto frem for Irma…..

    #132080
    Anonym

    Jeg har haft nordea i 5 år.
    I starten var de meget flinke og alt fungerede fint.
    Lige indtil den dag jeg fik en ny rådgiver.

    Jeg har et lån på 10.000 hos nordea som jeg betaler af på hver måned.
    på et tidspunkt var det ikke muligt for mig at betale af på det, det var faktisk lige efter at lånet var blevet brugt. Har nemlig levet af det i en tid hvor jeg var studerende og arbejdsløs.
    Min konto blev pludselig lukket.
    da jeg så endelig for første gnag i nogle måneder skulle have løn, bad jeg dem om at åbne den igen og aktivere min nemkonto da det er den måde jeg modtager min løn på.
    De åbnede min konto men ville ikk aktivere min nemkonto. det betød så at min løn kom og blev sendt retur igen. tak Nordea..
    Jeg var faktisk nød til at ringe til dem hver evig eneste dag for at få den aktiveret og åbnet og alt muligt, og hver gang jeg ringede fik jeg noget nyt at vide.
    ” du har ikke konto hos os, du har flere konti hos os.. ” og en masse andet pis har jeg skulle lægge øre til.

    Nå da min løn så langt om længe var gået ind på kontoen bad jeg om et nyt hævekort, men det måtte jeg ik få..
    Hmm, alle har vel ret til et hævekort?
    Men nej, manden i røret som allermest lød som en liderlig olding nægtede at bestille et hævekort til mig. Jeg ringede hver dag indtil jeg fik en anden i banken at tale med, som så bestilte dette Visa elektron kort til mig, det er ikke ligesom Dankort.
    Du kan ikke gå i minus, det er ligesom et hævekort, dog kan du også bruge den på internettet.

    Jeg købte nogle varer på Asos.com som jeg afbestilte 2 minutter efter jeg havde gennemført ordren. Da jeg mente det var dybt uansvarligt af mig at købe en nytårskjole for 2000kr.
    Nu er der gået to uger, og jeg har i tæt kontakt med Asos.com og deres venlige behandling af deres kunder fået at vide at det er min bank som lyver.

    Asos.com har annuleret de penge som var blevet reserveret til dem indtil pakken var sendt (hvilket den dog aldrig blev men blev annuleret)

    Banken påstår at jeg kun har 4 kr på min konto SELVOM at når jeg går ned i hæveautomaten får at vide at saldoen er 2000 men at “beløbet er overskredet” .. sølle 100kr kan jeg ik hæve.

    Når jeg ringer til dem siger de ” jamen på min skærm står der at du har brugt dine penge.
    På MIN NETBANK står der at min saldo er 2000kr og der er ALLE kontobevægelser.
    Desuden er jeg tilmeldt SMS-service hos Nordea, dvs at jeg får min saldo på kontoen HVER DAG på sms. og den siger skam også 2000.
    jeg har ikke brugt så meget som de påstår, for alt står der. Sådan har det nu været i 2 uger.
    Og der er ikke sket noget, jeg tjekker min konto hver dag.

    Hvor længe skal jeg vente på at kunne bruge mine egne penge?
    Nu er det jul og nytår. Men gaver det blivr der intet af så længe nordea “stjæler” mine penge.
    Det undrer mig ikk at de ligepludselig siger ” Så Maria, nu tager vi dine penge til at betale dit lån”
    De er så ubehagelig at tale med, og så ufattelige umenneskelige.
    Jeg kan godt forstå at en bank er ren forretning. Men det her synes jeg er langt ude.

    Kan kun anbefale folk at skifte bank, for det er jeg igang med !

    #132112
    Anonym

    Jeg har haft Nordea i en række år, hvor jeg ikke har haft hverken gæld eller noget at investere af. Og min opfattelse er, at de var stabile og uden for mange gebyrer. Jeg mindes faktisk ikke at jeg har oplevet overraskelser i Nordea.

    Da min situation så ændrede sig, lod de mig forstå, at alle kunder fik tilbudt samme vilkår, og at dette ikke var til forhandling. Det kan jeg ikke lade være med at beundre dem lidt for. Så er det da til at sammenligne deres priser med konkurrenterne.

    At jeg så har fundet bedre vilkår andre steder, det er hvad det er. Men jeg har nu ikke oplevet overraskelser eller andre ubehageligheder i Nordea.

    God jul

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.