Hvordan sikrer man sine kontanter i banken

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88843
    AnonymForfatter

    Udviklingen af den finansielle krise skaber efterhånden store bekymringer, da det er ens hårdt tjente penge som kommer i farezonen. Jeg har en del penge i Eik bank og på Børsens hjemmeside over kursinformation kan man bl.a. se hvordan bankens aktier har styrtdykket over et 1-årigt tidsrum se følgende link:
    http://trader.borsen.dk/borsendk/site/miniweb/stockpop.page?magic=(cc%20(tsid%20318320))
    Har det store kursfald på bankens aktier en indflydelse på hvorvidt banken nu går på konkurs under den aktuelle finansielle krise?
    Vi hører tit om indskydergarantien i Tyskland eller Norge er væsentligt højere end herhjemme. Kan jeg bare som bosiddende i DK oprette en bankkonto i Tyskland eller et andet land?
    Hvordan er det med skat af renterne? Beskattes man så af sine renteindtægter både herhjemme og Tyskland?

    #127184
    AnonymForfatter

    JA – hvis du har fast ejendom i udlandet ! ellers ikke.

    #127188
    KrisserForfatter

    Aktiekursen er ikke nogen direkte indikator for hvorvidt en virksomhed er ved at gå konkurs. Du vil ikke finde mange bankaktier hvor kursen ikke er faldet væsentligt det sidste år.

    #127208
    AnonymForfatter

    Du kan åbne en bankkonto i Schweiz. De banker har jeg mere tillid til da den Schweiziske mønt er bakket op med 40% guld og ikke lige som her hjemme eller i Tyskland hvor pengene er bakket op af papir og luft.

    http://swiss-bank-accounts.com/e/banking/accounts/index.html

    Du kan tage til Schweiz og åbne en konto selv uden dette firma.

    #127212
    AnonymForfatter

    Nej du behøver ingen bopæl i udlandet for at åbne en konto i Schweiz.

    #127228
    NultopskatForfatter

    Du kan oprette en konto i Tyskland ved at besøge enten den pågældende bank eller et tyskposthus og udfylde en blanket og få dem til at attestere at de har set dit pas…So ganz einfach.

    Du kan tilknytte netbank fuldstændigt, som du kender det fra Danske banker.
    Først når du vil låne penge begynder besværlighederne…Så skal du være bosiddende i Tyskland..

    Du skal naturligvis betale dansk skat såfremt du er bosiddende i Danmark, desværre…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.