Tilskrivning af renter på udlån ved skift af bank

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88835
    AnonymForfatter

    Omkring den 1. juli i år (2008) valgte jeg at skifte bank – eller mere korrekt anmodede jeg om at få flyttet min engagement – som man jo gør.

    Med i skiftet fulgte et lån. Den nye bank kunne tilbyde mig en udlånsrente der var væsentlig bedre end den gamle. I den nye bank oprettes således et lån af samme størrelse – samtidigt med at et tilsvarende bekøb blev sat ind på min konto der jo i sagens natur skulle dække gælden fra det gamle pengeinstitut når lånet blev overført. Min nye bank sendte som reglerne er en anmodning til min gamle bank om at få mit engagement overflyttet, problemet er bare at min gamle bank STADIG ikke har flyttet mit engagement…..

    det der irriterer mig u er at der lige er blevet skrevet renter på lånet i min gamle bank (har den jo stadig) – renter som ville have været noget mindre i min nye bank. Samtidigt er der jo også løbet lidt på i den nye bank.

    Jeg fik at vide at en overflytning normalt tager 2-4 uger, men nu er der efterhånden gået 3 måneder. Jeg har på et tidspunkt kontaktet min nye bank for at høre om der var skred i processen men de siger at stafetten ligger hos min gamle bank, og så kan de ikke rigtigt gøre noget.

    Det skal siges at jeg for nogle uger siden selv indfriede lånet ved at overføre penene fra min nye bank til den gamle, men havde jeg vidst at overførslen tog den tid den tog havde jeg gjort det for længst.

    Er det bare mig der har været uheldig?

    Jeg tænker på om der i den forbindelse er nogen regler der siger at rentesatserne gælder fra den dato hvor overflytningen gælder – således at jeg kan spare renteudgifter? Eller om man kan klage over at en overførsel tager ekstraordinært lang tid? Nogen forslag?

    På forhånd tak.

    #127032
    KrisserForfatter

    To måneder lyder som meget lang tid. Da det lyder som om du har lidt et dokumenterbart tab, kan du henvende dig til din gamle bank med et krav.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.