Citibank kort.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88833
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg er 26 år og er ved at skrive speciale på Universitet. Jeg får SU og har ved siden et job hvor jeg tjener 12800 før skat, hvor jeg få udbetalt 8200 efter skat. Hvilket giver et samlet rådighedsbeløb på 5051 + 8200 = 13251.

    Jeg har tænkt på at ansøge om et Citibank tivoli Mastercard. Ved godt renten er høj, men det er jo altid godt med ekstra penge, og der hvor ens penge institut sikkert sidder ekstra tungt på pengene, så…..

    På ansøgning under beskæftigelse står der “under uddannelse". Da det er min officielle titel selvom jeg arbejder ved siden af, skal så vælge det?

    Når man har tastet sine tal i deres ansøgning og sendt dem afsted. Hvad så? Der står i bunden af ansøgningen at de tager kontakt til kreditoplysningvirksomheder og lignende. Det er lignende er det det samme som skat, så man ikke behøver at verificere sin oplysningere senere? Eller skal man sende sin Skatteopgørelse og lignende afsted senere eller hvordan?

    Venlig Hilsen
    Frederik

    #127010
    AnonymForfatter

    Altså grundlæggende så er det bedre at droppe alle de kontokort, og i stedet få dig en kassekredit i banken.

    #127294
    AnonymForfatter

    Hej General,

    Påtrods af jeg havde en månedsindtægt der før skat svarede til over 180.000 kroner om året før. skat, så ville Citibank ikke godkende mig, selvom jeg hverken står i RKI eller har misligeholdt lån.

    Banken ville have pant i mit aktiedepot(hvilket jeg selvfølgelig ikke vil give), og det påtrods jeg har en fast indtægt hver måned på 17500 hver måned, og bor i en lejlighed jeg selv har betalt ikke lejet, og jeg har en universitetsuddannelse. Samt jeg aldrig har misholdt noget arrangement med mit pengeinstitut.

    Det er sikkert den krise der har ramt hele finanssektoren, hvor de store’s uforsigtige gør at en lille mand som jeg ikke kan låne penge noget steds. Men så er der jo heldigvis altid ens forældre 😉

    hilsen
    Frederik

    #127304
    AnonymForfatter

    Nej – det der ‘og lignende’ er ikke Skat.
    Fogedretten (og domstolene generelt) kan få oplysninger fra Skat. Offntlige myndigheder kan (med begrænsninger) få oplysninger fra Skat. Den eneste måde Citibank kan få oplysninger fra Skat er gennem dig.

    Der er lige noget jeg ikke forstår: Hvordan kan man få ekstra penge ved at få endnu et plastik-kort. Hvis man kunne det, så ville jeg da gerne have nogle tusind plastik-kort mere. Hvis du har en økonomi med en jævn beskeden indkomst og bliver nødt til at låne for at hæve din levestandard, så er det dømt til at gå galt når pengene skal betales tilbage. Det gælder naturligvis ikke hvis du er 100% sikker på at vinde en million i lotto næste måned.

    #127310
    AnonymForfatter

    Sådan ser jeg nu ikke på det K49.
    Du kan jo sagtens side og spille høj på hesten der, du tjener sikker 500.000 kroner eller lignende om året!

    I den tid vi lever i, opstår der jo altid uforudsete udgifter, og hvis man kan betale dem tilbage i små bider så hvad så dit problemer!?

    Du har absolut ingen ret til at dømme mig for mine handlinger!

    #127312
    AnonymForfatter

    Jeg er arbejdsløs, men har heldigvis mulighed for at få dagpenge (703 kr / dag). Desuden er jeg solvent. Har dog lært af en periode i mit liv, hvor jeg ikke var det. Dengang kendte jeg til hver en tid på øre saldoen på bankkontoen.

    Jeg dømmer ikke. Det er fakta jeg kommer med. Hvis der “altid" kommer uforudsete udgifter, så er de jo ikke uforudsete. Du har så fokus på den dyreste måde at betale disse udgifter. Det er jo ikke bare udgifterne du betaler ‘i små bidder’ – det er en del mere.

    Forbrugslån er og bliver en nødløsning – betragt den ikke som en selvfølgelighed i hverdagen.

    Ja ja, det med et par tusind plastikkort kan måske opfattes sarkastisk. Det var bare ment som en almindelig morsomhed. Er du følsom?

    #127314
    AnonymForfatter

    Det er da også surt, at CitiBank vil have pant i din aktiebeholdning AlphaMann27, men er du medlem af en fagforening og dermed LO, så kan du der få et MasterCard der uden indhentelse af økonomiske oplysninger.

    Da der ikke er nogen kreditvurdering, så derfor er renterne selvsagt ret høje, vist over 18%, hvor Danske Bank kun tager ca. det halve.

    Giver dette CitiTivoliMasterCard i øvrigt ret til fri adgang til Tivoli eller måske bare en vis rabat på indgangsbilletten?

    Hvor stor en Tivoliaktie skal man egentlig eje i dag for at få et årskort eller er det gode forlængst afskaffet?

    #127318
    AnonymForfatter

    Jeg stiller ligeså dumme spørgsmål som spørgeren, da jo bare ved et par klik med musen selv kunne finde frem til om Tivoli stadig har årskort for aktionærer.

    Det har de og man skal have 10 aktier og 1 aktie kostede i fredags 3.160, altså en investering på hele 31.600 kr.

    Kursen var i 2003 nede på 1384 og i uge 50 var den på det højeste 4153.

    Jeg tror ikke der er nogen rabatter ved at eje et CitiTivoliMasterCard. Kan i hvert fald ikke finde noget om det nogen steder.

    #127320
    AnonymForfatter

    Rettelse:
    Undskyld:
    CitiMasterCard giver også gratis adgang til Tivoli, men så koster det 225 kr. årligt at have det.

    #127322
    AnonymForfatter

    Men Mastercard koster vel generelt noget at have ? Her i dette tilfælde får man så en smule for de 225,- (eller hvad beløbet nu lige var)

    =)

    #127326
    AnonymForfatter

    Jeg har på fornemmelsen at bankerne er ved at afskaffe årsgebyret for Masterkortet, ligesom det jo i dag er sjældent, at bankerne opkræver årsgebyr for VISA/DAN-Kortet. Jeg vil tro at halvdelen af danske banker har afskaffet årsgebyret for VISA.

    Masterkortene fra CitiBank med Shell og Tivoli ville jeg holde mig lang væk fra, selvom de lover at man får 1% retur på alt hvad man køber, men man skal så immervæk købe for 22.500 kr. om året for bare at få tjent årsgeyret ind. Med ShellKortet ser det lidt bedre ud – for der får man i 2 måneder 6% rabat på benzinen, og derefter 3%, men alligevel….

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.