lån til bil uden udbetaling også rki?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88823
    AnonymForfatter

    er der nogen der ved hvor jeg kan låne til køb af bil. selvom jeg er reg. i rki? Jeg betaler af på min gæld, men det tager desværre meget lang tid før det er betalt tilbage, jeg har meget brug for en bil på grund af mit arbejde! så er der nogen som ved hvor jeg kan få hjælp til finansering, jeg ejer IKKE fast ejendom!

    #126724
    AnonymForfatter

    http://www.googleerdinven.dk

    Der er flere steder hvis du kan skaffe til udbetalingen, ved godt det ikke er det svar du søger, men tror nu det er den eneste udvej 🙂
    De steder der gør, kræver ca 20% i udbetaling, men en bil til 30-40000,- er nu heller ikke andet end 6-8000,- og det er vel ikke så galt taget i betragtning af din registrering, hvilket jo gør de løber en risiko 🙂
    Men held og lykke, der er forresten en tidligere tråd her på mybanker hvor der står et par selskaber der låner ud på denne måde..

    #126756
    AnonymForfatter

    Hey

    Er der ikke noget med at hvis du ejer en bil eller en ejendom har kreditorerne ret til at beslaglægge dette hvis du er i RKI?

    #142188
    AnonymForfatter

    Hej..

    Det foregår sådan… At køber man ejendom ELLER bil ( Eller ejer det )
    og man bliver reg. i Rki.. så kan de tage pant i det.. de kan ikke tage det eller sælge det Med mindre de er 1 panthaver…
    og det er de jo ikke
    Feks køber du en bil et sted på afdrag så laver de typisk en panthaver dekleration..
    et 1 pantebrev som lånudbyderen ejer..
    Kommer der en anden og tager pant i bilen kan de ikke tvinge dig til at sælge den osv.
    før den ER betalt ud..

    dog kan du jo ikke selv sælge bilen når der er pant i den..

    desuden gælder der specielle regler vedr. panthaver deklerationer… Således at den der har finanseret det er FORPLIGTIGET til at tage det solgte retur til restgælden.. til enhver tid hvis DU ønsker at tilbagelevere…. dog får du ikke nogen penge retur… OG det du leverer tilbage SKAL og må ikke være misholdt.

    altså udover almen slitage… som evt i sidste ende kan afgøres Af fogedretten..

    K

    #142200
    testForfatter

    nu taler jeg ikke af personlig erfaring men jeg tror ikke man skal begive sig ud på det grå låne markedet. Hvis ikke din bank eller nogen i din familie kan låne dig til en bil var det nok bedre at klare sig uden.

    #142320
    AnonymForfatter

    bare en tilføjelse til dit ellers udmærket indlæg…
    som tidliger rki medlem har jeg været i fogetretten et hav af gange
    der foregår det således at kan en bil ikke ved et salg indebringe en væsentlig
    del af det skyldende beløb bliver det taget pant/udlæg i bilen det vil sige du beholder bilen men ved salg er kreditor i kø for at få deres penge
    det vil sige du skal huske at hvis du sælger bilen at oplyse der er taget pant i bilen og du agter at indbetale det indenbringende ved salget til denne kreditor

    #142350
    AnonymForfatter

    Køb en gammel bil til 15-20.000 kr, kontant.

    Der er ikke meget andet at gøre i din situation.

    #142506
    AnonymForfatter

    Jo der ER muligheder..

    http://www.billig-biler.dk/ (Ikke verdens bedste biler, men trods alt en mulighed)

    http://www.kezbiler.dk (Meget venlig. Er der ikke en bil på han hjemmeside, hjælper han med at finde én)

    Begge steder, biler uden udbetaling også til RKI

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.