Hvor nemt er det at blive godkendt til Danske 24/7???

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88819
    AnonymForfatter

    Med andre ord hvilken indkomst gruppe blive automatisk godkendt til danske 24/7??

    /Mads

    #126676
    AnonymForfatter

    Det er jo nok ikke nok med dine indkomstforhold. De vil jo nok også gerne se din selvangivelse, lønsedler samt kontoudtog fra din nuværende bank for et stykke tid tilbage.

    Men det kan der vist ikke siges noget konkret om, men da man jo fra start skal kunne godkendes til en kredit på 50.000 kr., så vil de jo nok kræve og sikre sig at du har god sikker, varig indkomst m.v., og da ikke mindst i hvor dage, hvor midlerne er knappe.

    Så banken vil nok lave en helhedsvurdering af ovennævnte oplysninger. Og de giver sikkert hellere et afslag for meget nu om dage, hvis de bare er det mindste i tvivl.

    Hvorfor spørger på da? Er du bange for afslag?

    #126680
    AnonymForfatter

    Det kan stort set alle indkomstgrupper, bortset fra kontanthjælpsmodtagere.

    Rigtig mange studerende med begrænset indkomst kører 24-7.

    Men det er et ufravigeligt krav du lader din løn/su gå ind på kontoen.

    #126684
    AnonymForfatter

    Det lyder utroligt Prier, hvis Danske Bank giver en kredit på 50.000 kr. til alle nye kunder uden at se en selvangivelse, og evt. lønsedler etc.

    Men hvis du personlig ved det, så må det jo være rigtigt, men undrer mig meget.

    #126688
    AnonymForfatter

    Og hvor ved du fra Prier, at det er et ufravigeligt krav at løn m.v. går ind på kontoen?

    I en anden tråd herinde blev for et år oplyst, at DanskeBank ikke stillede dette krav, men er måske ændret imellemtiden.

    #126690
    AnonymForfatter

    Det siger jeg bestemt ikke.

    Jeg svarer på spørgsmålet: hvilke indkomstgrupper kan man blive godkendt til 24-7.

    Mit svar er:

    Det kan de fleste med fast indkomst, der ikke har betydelig gæld i forvejen, og som har enten arbejdsindomst, SU og i visse tilfælde førtidspensionsmodtagere. Derimod kan kontanthjælpsmodtagere ikke få 24-7.

    Det siger sig selv, at enhver kredit i bankerne kræver man fremviser:
    1. Sidste års skatteopgørelse: Så banken kan se man ikke svømmer i gæld.
    2. De sidste 3 lønsedler.
    3. En kopi af de sidste kontoudtog fra den nuværende bank.
    4. Foreligger et budget (ikke altid et krav)

    Det er selvindlysende disse ting skal med, men det ta’r jo kun 10 minutter at fremskaffe.

    #126692
    AnonymForfatter

    Så tror jeg du har fejllæst mig.

    24-7 er et helhedskoncept, lønkonto m. kassekredit og valutafaciliteter.

    Naturligvis kan man altid med den slags konto lige lade lønnen gå ind de første 3 måneder, og derefter flytte lønnen over i en anden bank. Sålænge man ikke laver overtræk, gør banken formentlig ikke indsigelse.

    Men når du opretter kontoen, så skal du give tilsagn om at du lader din løn gå ind.

    #126694
    AnonymForfatter

    Nånå, det er jo også rimeligt nok at de forlanger det.

    Mange andre banker er i øvrigt endnu værre, da de kræver at man skal være totalkunde for at slippe for et par gebyrer i banken. Dvs. at du skal foretage samtlige bank- og forsikringsforretninger med dem og alså ikke må have andre konti i andre banker.

    Til dem der er kunde i den slags banker, vil jeg blot sige, at det oftest ikke betale sig at være stavnsbundet til kun at benytte en enkelt bank.

    Men det ved alle prisbevidste brugere på dette forum sikkert allerede, så det er nok ikke nogen nyhed.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.