Køb nu eller vent til senere?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88818
    AnonymForfatter

    Ok forvirringen er vel ved at værre total i Danmark når det gælder boligmarkedet..

    “Nu rasler priserne ned"
    “Køb din bolig nu og få en god pris "
    “Boligmarkedet i frit fald"
    “Bo til leje du sparer masser af penge"

    Det er ca de overskrifter jeg har læst de i denne uge. Så sent som idag i metroxpress står der “Nu skal der handles".

    Konen og jeg har kig på en lejlighed pt. men er det fuldstændig sindssygt at købe lige nu? Ved godt at ingen kan forudsige fremtiden, men boligerne har været til salg længe nu så sælgerne er ved at være lidt møre, så jeg satser personligt at fjerne ca 15% af prisen.
    Nu er købet i trekantsområdet så jeg ved ikke hvordan markedet er direkte påvirket af resten af Danmark. Men en krise bliver vel altid forstærket af, at folk får fortalt der er en krise? Lidt ligesom sukkerpillen der gør folk raske 🙂

    Kort sagt… Skal man slå til ved en god pris i forhold til markedet lige nu?

    #126664
    AnonymForfatter

    Det er de sædvanlige der siger køb nu.

    Home har meldt ud mindst 10 at, at nu er bunden nået… okay ikke nu, men nu så…. nå okay heller ikke denne gang, men er bunden nået.

    Kort efter kommer realkreditrådets tal som viser, at boligpriserne stadig falder.

    Grundlæggende så synes jeg du skal forholde dig til at:
    1. Handelsbanken mener priserne falder 10% i år og 10% til næste år.
    2. Nordea forudser prisfald på 5% i år og 5% til næste år.
    3. De uafhængige vismænd forudser prisfald både 2008, 2009 og 2010.
    4. Danske Bank mener boligpriserne kan falde kraftigt grundet fundingproblemerne, en udmelding de kommer med til trods for deres datterselskab Home siger det modsatte.
    5. Boligøkonomen Jakob Bröchner Madsen spår boligpriserne vil falde til 2003-niveau, dvs. de skal falde meget endnu.

    Alt i alt: Er der meget lidt grund til optimisme.

    Dem der melder om vending, er typisk folk der har økonomiske interesser i boligmarkedet vender, særligt ejendomsmæglere.

    Jeg tror vi vil se en stille og rolig vending i sommeren 2010.

    #126668
    AnonymForfatter

    Hej

    I samme øjeblik renten kommer ned i niveau, men hvad den var da den var lavest, vil der komme større efterspørgsel på boligmarkedet og hvornår det bliver, kan ingen spå – Hvis sælger er “sulten" skulle du kunne få en bolig til en gns-pris 40% lavere end hvad den var udbudt til.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.