Billigere alternativ til boligprioritetskredit i Nordea

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88813
    AnonymForfatter

    Hejsa.
    Vi er et par, der begge har bank i Nordea. Det har vi altid haft. Vi overvejer at skifte bank, hvis vi kan spare nogle penge..
    Vi har fx. en boligprioritetskredit på 375.000 kr, som vi fik lavet i forbindelse med vores huskøb for 2 år siden. Vi betaler knap 8000,- hver 3. måned udelukkende på renter, og står STADIG med samme gæld på 375.000 kr. Og vi har ikke råd til frivillige indbetalinger på den desværre, da en af os er studerende..
    Kunne det tænkes at vi ved at skifte bank, kunne få lavet kreditten om til et lån, hvor renten var lavere, så vi havde lidt af afdrage med – eller lyder det helt hen i vejret?
    Effektiv udlånsrente hedder: 8,349%
    Eller bliver vi nødt til at vente på friværdi i vores bolig til omlægning af lån der? Vi havde nemlig et forbrugslån i banken også, men det fik vi omlagt for et stykke tid siden, så der er ikke noget at komme efter foreløbig!
    Håber på brugbare svar…

    #126590
    KFJForfatter

    Prøv Vistoft Sp.kasse

    #126644
    AnonymForfatter

    Ja, dem har vi overvejet.. Vi bor godt nok på Vestsjælland, men det er måske ligegyldigt i disse tider 😉
    Prøver at skrive eller ringe til dem..

    #126646
    KFJForfatter

    Held og Lykke, vi har selv talt med Dem pr pc/tlf, vi har fået rigtige pæne tilbagemeldinger
    De har da ihvertfald noget bedre vilkår, end i har pt

    God Weekend

    #126790
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Prøv http://www.swedbank.dk eller http://www.bankmedhjerte.dk. De er begge konkurrencedygtige.

    Jeg er selv kunde i Swedbank og meget tilfreds. Den anden bank, som også er en del af Swedbank kender jeg ikke, men har fået en masse reklame om dem fordi jeg er medlem i FDB.

    #126792
    AnonymForfatter

    Det er uklogt at skifte lige nu midt under den finanskrise som hærger markederne.

    Bankerne mangler likviditet og risikopræmierne er banket i vejret.

    Den rente I har lige nu er faktisk meget pæn i lyset af hvor slem finanskrisen er, og jeg tvivler stærkt på I kan finde det ret meget billigere.

    #126950
    AnonymForfatter

    Hvad med EIKbank. Jeg ved godt de ikke er specielt populære her på forummet, men deres boligkredit koster 6,8%, så der ville vel være en del knapper at spare.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.