Er Eik Bank solid?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88801
    AnonymForfatter

    Hej

    Midt i finansuroen kan man ikke lade være med at tænke på om min lille bank kan komme i problemer.

    Jeg er kunde i Eik Bank, hvilket jeg glad for. Dog vil det være problematisk hvis banken pludselig kommer i problemer og man ikke kan få sine penge ud…

    Er der nogen muligheder for almindelige mennesker for at tjekke en banks stabilitet? Jeg har ikke hørt noget dårligt om Eik Bank, og så vidt jeg kan læse mig til, så har de altid været tilbageholdende med lån. Men men .. hvad ved man

    Nogle input?

    /Anders

    #126326
    AnonymForfatter
    #126404
    AnonymForfatter

    Lene Espersen vil lave et nyt forslag om at hæve grænsen fra 300.000 til 375.000 ved den næste folketingssamling.

    #128468
    KeeganForfatter

    Hej jeg har haft samme bekymring og har fundet følgende på bankens hjemmeside.

    Indskud i danske banker sikret 
    Regeringen og den finansielle sektor har den 6 . oktober 2008 indgået en aftale om 2-årig garanti for de danske pengeinstitutter :

    “Aftale mellem regeringen og Det Private Beredskab om sikring af finansiel stabiliet".

    I hovedtræk omfatter aftalen:

    En garanti for kunder mod tab hos pengeinstitutterne. Garantien dækker de beløb, der ikke er dækket af Indskydergarantifonden, andre indskyderordninger eller dækket på anden vis (eksempelvis særligt dækkede obligationer og gæld og indlån med pant i statsobligationer).

    Bankerne skyder op til 35 mia. kr. i et selskab, der skal stå for at afvikle danske banker i en situation, hvor de ikke længere kan få forretningen til at løbe rundt. Staten stiller garanti for selskabet.

    Milliarderne i selskabet skal bruges til at stille garanti for bankerne for at sikre ro i en krisesituation.

    Nationalbanken etablerer en ny særlig låneordning for banker til en rente på 2 pct. over bankens normale udlånsrente.

    Bankerne må ikke etablere eller forlænge optionsordninger samt aktietilbagekøbsprogrammer eller udbetale udbytte i den periode, planen løber.

    Eik Bank Danmarks bestyrelse besluttede den 6. oktober 2008 at tilslutte sig aftalen . Eik Bank er i forvejen medlem af Det Private Beredskab.

    #128486
    AnonymForfatter

    En lille artikel om Eik Bank her:

    http://politiken.dk/erhverv/article578149.ece

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.