Tilbageføring af indbetalte regninger

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88798
    AnonymForfatter

    Jeg betalte regninger, og 2 dage senere trak banken pengerne tilbage til kontoen, for at dække et banklån. Har de lov til det? Jeg er i en konflikt med banken, fordi jeg ikke klarer og betale banklånet på 10.000 pr. måned, og de vil ikke hjælpe. Jeg har simpelthen ikke råd til det, har det vist sig.

    #126440
    AnonymForfatter

    Hej…

    De har lov til at tilbageføre dine regninger betalt via BS, hvis regningen er over kr. 1.000,00 hvis ikke der er dækning på din konto.
    Når du har betalingsservice har du også underskrevet en blanket med betingelser, og du bør således have fået udleveret en kopi af disse betingelser.
    Ellers kan disse rekvireres i dit pengeinstitut.

    #126458
    AnonymForfatter

    Umiddelbart vil jeg tro at hvis pengene har været ‘væk’ fra din konto, så må de ikke. Jeg er dog ikke sikker. Jeg vil foreslå dig at du skriftligt spørger dem om de må og går dem opmærksom på at du påtænker at gå videre med sagen. “Inden jeg henvender mig til pengeinstitut-ankenævnet skal jeg spørge jer om…"
    http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/

    Men jeg er ikke heeeelt sikker på at de ikke må. Så er jeg mere sikker på at du ikke må undlade at afdrage på det lån du har lovet at afdrage. Men nu er det jo så ‘heldigt’ at de ikke kan tage nogle penge du ikke har. Har du ikke 10.000, så må de nøjes med mindre. I har en fælles interesse i at lånet bliver afviklet i al fald efter planen, så lad være med at betragte dig som værende i konflikt med banken. Snak med dem i fred og ro og find den bedste måde at komme ud af det. Det er dyrt og besværligt at være fattig, men det er der ikke noget at gøre ved. Andet end at arbejde på at blive mindre fattig.

    #126508
    AnonymForfatter

    PBS-betalinger kan jo tilbageføres i x-antal dage men nærlæs betingelserne. De har ikke bare trukket pengene til lånet på kontoen og derefter afvist pbs-betalingerne fordi der ikke var penge på kontoen?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.