Brud på tavshedspligt

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88795
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har haft et problem med bank da jeg har haft en manglende betaling på et overtræk på 1-2.000 kr…

    jeg ringer til banken som siger de ikke kan hjælpe mig med at finde ud af en løsning, de konsulerer også fillial-lederen, men forgæves gives forefandt en løsning.

    Det skal lige siges jeg ikke har været bedste til at overholde aftalerne… (dog har jeg ligenu
    en kredit på 20 kilo men ikke det store uha uha:) )

    Så går der en uge eller to og jeg får et brev om at jeg skal ringe til fillial-lederen ellers sætter de mig i rki og får en deadline for hvornår dette vil ske og hvornår jeg senest skal ringe.

    så går der 2 dage og så fortæller min far at fillial-lederen ringede til ham for at finde ud af en løsning,
    hvorved han blev oplyst om overtrækket og dets beløb…

    Kan de få en “næse" et eller andet sted pga. det?

    Vil gerne vide hvordan jeg er stillet når han, endda fillial-lederen, bryder tavshedspligten?

    #126294
    AnonymForfatter

    Hvis du er over 18 er det filialdirektøren har gjort helt klart ulovligt, og du kan kræve erstatning, hvis du kan dokumentere at du i den forbindelse har lidt et tab.

    Hvis du anmelder sagen til Finanstilsynet, vil banken få en næse.

    #126298
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke lidt økonomisk tab, altså ikke andet at det har voldt en masse bøvl med min far men ikke besynderligt…

    Jeg bor i den anden del af landet men eftersom jeg tidligere boede i samme by, har vi stadig samme bank-afdeling, og han har været kunde der i bla bla bla år hehe:) …

    #126302
    AnonymForfatter

    Du behøver ikke nødvendigvis at have lidt et tab for at få erstatning – men jdg ved ikke om du ville få det på baggrund af dette.

    #126312
    AnonymForfatter

    Godt råd, uden at have dyb kendskab til dansk erstatningsret, vil jeg mene at vi ikke har “punitive damage" erstatninger i danmark.

    Der skal være lidt et konstaterbart tab (enten i form af et reelt økonomisk tab, eller at skadeslidte har måttet bruge arbejdstid på at udrede forholdene). Dette er der ikke tale om her.

    Havde været “amerikansk ret", så havde man tilkendt hende “punitive damage erstatning".

    Definition fra Wikipedia:

    Punitive damages (termed exemplary damages in the United Kingdom) are damages not awarded in order to compensate the plaintiff, but in order to reform or deter the defendant and similar persons from pursuing a course of action such as that which damaged the plaintiff.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.