Befordringsfradrag udlandet

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88794
    AnonymForfatter

    Min familie og jeg overvejer at flytte til Nice. Jeg beholder mit job i Danmark og påtænker at rejse til DK 2 gange om ugen. Jeg har set at man kan få kørselsfradrag hvis man bor i Tyskland og arbejder i DK (naturligvis når man bliver ved med at betale sin skat i DK) Spørgsmål: Kan jeg opnå kørselsfradrag for de 1700 km hver vej ? Eller er der andre regler som evt. nogen af omkostningerne til flybillet ?

    #126290
    AnonymForfatter

    Jeg synes du skulle forelægge SKAT dine planer og få en forhåndsgodkendelse. Jeg har læst om en dansker der boede i Finland men arbejdede i DK, du kan læse svaret her ……….>
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=80859&vID=0

    #126292
    AnonymForfatter

    Ja, det er en god ide. Som jeg husker det kan man betale sig fra at SKAT laver en godkendelse, som de ikke kan ændre senere. Tak for linket.

    #126336
    AnonymForfatter

    Samme svar fik du også i Udvandrerne.dk 🙂

    #126338
    AnonymForfatter

    Ja :-)) bor du selv i udlandet ?. Jeg har fået positivt svar fra SKAT. Vi kan godt få fradrag for transporten samt fradrag fra dobbelt husførelse, så tak for det tip.

    #126340
    AnonymForfatter

    Ja det gør jeg og jeg får også fra SKAT nogle fordelagtige fordele, som jeg ikke vil beskrive her – folk er så misunderlige “begrænset skattepligtig med grænsegængerordning" men husk du skal være fraflyttet Folkeregistret inden 5.september 🙂 vh Bo

    #126342
    AnonymForfatter

    Ov, du siger noget. Kan jeg ikke kontakte dig, jeg har en e-mail der hedder jan@quite.dk

    #126344
    AnonymForfatter

    Hvad er det for noget sludder med 5. SEP, hvis man skal have grænsegængerstatus?

    Såvidt jeg ved er denne dato alene en skæringsdato for hvor du skal betale skat for det kommende år, såfremt du flytter efter denne dag.

    Hvem kan i øvrigt være misundelig på grænsegængere, de betaler da skat til Danmark af deres arbejdsindkomst og af evt. kapitalindkomster i deres respektive bopælslande. Og der bor mange tusinde i og Tyskland, der arbejder i Danmark, så lad være at føle dig forfulgt BoSol.

    #126358
    AnonymForfatter

    Rettelse:

    Der skulle have stået: Ved flytning mellem danske kommuner er det den 5. SEP, der er afgørende for hvilken skatteprocent man får i den kommende år.

    Ligesom der skulle have stået, at der bor mange tusinde grænsegængere i både Sverige og Tyskland.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.