Andels-top10 med Roskilde, Himmerland og Sparbank Vest

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86924
    AnonymForfatter

    I Mybankers liste savner jeg fortsat andelsboligkreditterne fra Roskilde Bank (3,45%), Sparekassen Himmerland (3,95%) og Sparbank Vest (4%).

    Så vidt jeg er oplyst pr. telefon, er der ingen af de nævnte pengeinstitutter, der kræver at man er aktionær eller stiller andre helt specielle krav for at man kan optage lån til de lave rentesatser, de oplyser.

    Herudover kan jeg se, at Sparbank Vest optræder i andre af Mybankers lister, så denne bank synes åbenbart ikke at have noget imod at få offentliggjort deres lave priser.

    Alle 3 banker har offentliggjort deres andelsboligtilbud inklusiv laveste rentesats på deres hjemmesider. Herudover oplyser de gladeligt pr. telefon, hvilke belåningsgrænser man skal holde sig under for at få den lave rente. (Roskilde 40%, Himmerland 60%, SparBank Vest 50%)

    #104812
    AnonymForfatter

    Roskilde Bank (3,45%), Sparekassen Himmerland (3,95%) og Sparbank Vest (4%) er stadig ikke med på listen. Ærgeligt, når nu de ligger i den bilige ende.

    #104814
    AnonymForfatter

    Ud over at Roskilde Bank (3,45%), Sparekassen Himmerland (3,95%) og Sparbank Vest (4%) mangler på listen, så er det også lidt sært, at der for Sparekassen Vestsalling er anført en effektiv rente på 4,27 %, når Vestsallings egen hjemmeside anfører 3,75%. Men det kan selvfølgelig være, at hjemmesiden er forkert?

    Beklager min utålmodighed, men jeg synes lige så godt, at Mybankers brugere kan få flest mulige af de billige banker/sparekasser med i sammenligningen.

    #104816
    RedaktionenForfatter

    Fra Mybanker.dk

    Vi har taget kontakt til Spar Himmerland og Sparbank Vest men har endnuikke fået svar retur.
    Roskilde Bank ønsker ikke at være med på prissammenligninger og derfor har vi taget dem af listerne, da vi ikke kunne få deres satser uden at være kunde i banken. Derudover har Roskilde Bank omfattende aktieprogrammer der på virker alle deres lån, hvilket gør at deres billigste priser kræver at man skal eje for 100.000 kr. aktier i Roskilde Bank.

    Vestsalling har et tillæg på 0,5% når der er tale om kassekreditter.

    #104818
    AnonymForfatter

    Tak for svaret!

    Det undrer mig dog lidt, at Sparekassen Vestsalling har glemt at skrive om de ekstra 0,5% på deres hjemmeside, hvor der eksplicit er anført 3,75% i effektiv rente for BÅDE andelsboliglån og andelsboligkredit.

    http://www.spks-vestsalling.dk/cms/dynamic.asp?ID=117

    Men hvis det er sparekassens hjemmeside, der er fejlagtig, skal Mybanker naturligvis ikke lastes for det.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.