Hjælp til at komme ud af pantebrev.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88778
    AnonymForfatter

    Hej Alle…

    Jeg er blevet skilt, og idet skal jeg betale 300000kr til min ex.

    Problemmet er: jeg kan ikke låne 300000kr nogle steder, jeg har 150000kr som jeg kan stille i pant men der er ingen banker der vil hjælpe mig. Jeg har en månedsløn på 40000 kr som de siger i banken de ken ikke hjælpe uden der er pant for hele beløbet.
    De 300000kr vil gøre at jeg bliver slette på pantebrevet i hendes hus. på min årsopgørelse står jeg skyller 1.100.000kr det er pantebrevet.

    Er der nogle der kan give mig nogle gode råd.

    Mvh. Renè

    #126148
    thsvForfatter

    Er ejendommes værdi faldet med 600.000 kr., siden du skal betale for at komme udaf pantebrevet?
    Eller er det overforbrug, så ejendommen er belånt over handelsværdien?

    Det eneste rigtige er at få vurderet en salgspris på ejendommen, og hvis din eks, så vil blive boende må værdierne fordeles udfra den forventede salgspris.

    Alternativ må der oprettes et personligt pantebrev til din eks., som du så kan afdrage på, selvfølgelig med renter.
    Men forhør dig hos en advokat, det lyder forkert i mine ører.

    #126156
    AnonymForfatter

    Hej Glemte lige at skrive hun har særeje på huset, og jeg var “dum" nok til at låne penge i huset til at renoverer det for. Så hun ejer huset med særeje og vi begge står på en lån på 2.2mill. Hun siger så hun kan nøjs med 300000kr for at slette mig. jeg kan bare ikke låne noget sålænge jeg på skatteopgørelsen står med minus 1.100000kr
    Hvis det ikke stod der var der ikke noget problem. vi har lavet en kontakt hvori der står hun sletter mig når hun for de 300000, men det tør banken ikke løbe an på.

    #126160
    thsvForfatter

    Hvordan kan du stå på et pantebrev som skyldner på noget du ikke ejer?
    Hvis der er optaget et fælles lån i huset, så er du osse ejer af halvdelen af huset.
    Kontakt dog en advokat og forhør dig nærmere.
    Hvis du står på pantebrevet, har du jo været med til at betale for hendes sær-eje, og så skal merværdien af huset selvfølgelig ses som fælles-eje.
    Kun hvis lånet er optaget til rent forbrug, såsom fester, rejser eller bilkøb, bør du hænge på en andel af det lån i huset.

    #126166
    AnonymForfatter

    Hej Chamill/René

    Du bør omgående følge thvs’s råd og kontakte en advokat – som kun er din advokat og brug endelig ikke fruens, hvis hun har en og heller ikke en fællesadvokat, hvis I havde en i forbindelse med skilsmissen.

    Din sag lyder temmelig besynderlig og det vil da være helt fint, hvis du kan slippe med at betale et advokatsalær og ikke fruens renovering af hendes særeje-hus.

    Du må meget gerne fortælle os, hvordan din sag går.

    #126188
    AnonymForfatter

    Der kan være ligeså mange debitorer på et lån – blot skal dem der står på skødet også skrive under. Så i dit tilfælge er det korrekt at du skal betale – desværre!!!!

    Det er derfor sådanne aftaler ikke skal indgåes for når man bliver uvenner vil den anden sørge for at få så meget ud af det som muligt….!!!!

    #126192
    AnonymForfatter

    Har du nogle forældre der kan stille sikkerhed i.f.a ejerpantebrev?

    #126202
    AnonymForfatter

    Hej igen

    Da jeg alligevel skulle tale med min advokat, spurgte jeg til din sag (som er den mest besynderlige, jeg har hørt om og jeg har hørt om mange).

    Han sagde, at din “eks" IKKE kan have særeje på den del af ejendommen, hvor du står som debitor.

    Hvis I har lavet private aftaler – som ikke er tinglyst – kan der måske være et problem.

    Derfor vil jeg endnu engang råde dig til AT SØGE ADVOKATBISTAND.

    Og betal ikke fruen en bøjet 25-øre før!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.