Andelsbolig lånemulighed!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88777
    AnonymForfatter

    Jeg og min kæreste vil ud og købe en andelsbolig, men før vi går ned i banken, kunne jeg godt tænke mig og høre jeres mening først, så vi ikke går forgæves.

    Jeg tjener ca 350.000 Kr om året før skat, jeg arbejde som handicap hjælper, hun tjener ca 150.000, der er en blanding af tabtarbejdsfortjeneste og supp kontanthjælp, hun kan ikke arbejde og er indstillet til flexjob, men ender måske på førtidspension.

    Vi for udbetalt ligenu 27.000 Kr om måneden og har 10.000 Kr tilbage til opsparing/merforbrug hver måned.

    Vi har kig på en andel til 1,1 mio-1,2 mio og en boligafgift på 4000-6000 Kr om måneden.

    Er det helt urealistisk ??

    Håber mit indlæg er forståeligt.
    På forhånd tak
    Jonathan

    #126150
    thsvForfatter

    Hej Jonathan

    Jeg syntes, det lyder meget fornuftigt.
    Jo lavere boligydelse jo bedre, da der så ikke er plads til så meget lån i Andelsforeningen.

    Få lagt et fornúftigt budget, og ansøg om lånet hos Swedbank, de klart billigste alternativ (5,6% i rente) på andelsmarkedet lige nu.
    Ligeledes skal I undersøge om andelsforeningens vedtægter tillader belåning over 80% af indskudet.

    Held og lykke med købet.

    #126154
    AnonymForfatter

    Takker mange gange, det var også det vi selv mente, vi vil snarest kontakte swedbank.
    takker.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.