Billigste måde at låne 100.000

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88775
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg står og skal bruge 100.000kr.
    jeg har faktisk selv ca 80.000kr på en opsparing men dem ville jeg ikke bare lige bruge på det da jeg har dem som sikring hvis der skulle komme uforudsete udgifter, ved ikke om det er en dum ide?

    Hvor og hvordan kan jeg gøre det billigst, jeg vil gerne have afviklet lånet over 4 år
    Jeg har en lejlighed som er vurderet til 1.100.000kr og jeg har kun et lån som er mit realkreditlån (F1 lån med løbetid på 16år endnu statede med 20år)der skylder jeg 500.000kr.
    Jeg er åben for alle ideer også hvis det kræver bankskifte, jeg er pt kunde i EIKbank + en lokal Frøs Herreds Sparekasse

    Håber på hjælp

    på forhånd tak

    Michael

    #126108
    AnonymForfatter

    Brug de 80.000 du har og tag en kassekredit uden oprettelsesomkostninger på 20.000. Hvis du herefter for brug for penge er der jo indbetalt på kreditten og er det ikke nok må du her tage yderligere lån….. ;o)

    #126110
    AnonymForfatter

    Det er tåbeligt ikke at bruge de likvide midler du har her og nu.

    Med din friværdi, kan du så let som ingenting få et lån hvis du på et tidspunkt skulle få brug for ekstra penge. Lav eventuelt en kassekredit på 50.000, men lad være med at optage et lån sålænge du har rede penge.

    #126112
    thsvForfatter

    Billigste lånemulighed for et småbeløb som dette er helt klart en kassekredit, da det gælder om at undgå stiftelsesomkostninger, når løbetiden er relativ kort.
    Og lån kun det beløb du skal bruge, men søg evt. en større kassekredit på f. eks. 60.000. Renten hos Eik er 10,75% pt. og de godkender op til 100.000 i kredit uden videre.
    Men det er ihvertfald tåbeligt at have en opsparing til 5-6% og betale ca. 10% i rente til banken.
    Får du større udgifter senere hen kan du jo overveje en boligprioritet, selvom renten pt. er så høj, at jeg ikke vil anbefale det. Men så får man da samme rente af sin indestående, som man betaler til banken. Og kreditten kan genbruges i de 30 år den løber.

    #126114
    AnonymForfatter

    Lyder som om det er bedst at bruge dem jeg har.
    De 80.000kr står som fastforentet indtil marts 2009 men det burde vel kunne lade sig gøre at hæve dem, er der nogle der ved hvad gebyret evt ville være det er vel flere tusinde kr.

    #126116
    AnonymForfatter

    I Danske bank koster det 9,1% uden oprettelse.

    #126118
    AnonymForfatter

    Afhænger af banken.

    Typisk ligger dekort på 0,5 – 2,0% af hovedstolen.

    Måske du bare skulle gå i Danske Bank og oprette en 24-7 kassekredit på 100.000 kr til 9,1% i rente. Den er tilmed helt gratis i oprettelse. Når du så når frem til marts, kan du bare sætte de 80.000 ind og nedbringe gælden til 20.000.

    #126120
    thsvForfatter

    Det er jeg såmænd godt klar over, men nu nævnte trådstiller selv, at han var kunde i Eik bank.
    Jeg ville normalt osse anbefale Danske bank, når man har behov for kassekredit, men det væsentlige er vel egentlig at det gælder om at begrænse de samlede omkostninger for at låne de 20.000, ikke sandt?

    #126124
    AnonymForfatter

    Så sandt så sandt ;o)

    #126142
    AnonymForfatter

    Nu har jeg ikke regnet på stiftelsesomkostninger, men hos Eik Bank skal man vel overveje en BoligPrioritet. Der skal godt nok tinglyses ejerpantebrev, så måske er det for dyrt for 20.000. Det regner banken ud for dig – de skal rådgive dig om valg mellem deres forskellige produkter.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.