Fastforrentet andelsboliglån

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88752
    AnonymForfatter

    Hej alle, jeg står og skal låne ca 500.000 til en andelsbolig, det skal være et 30 årigt fastforrentet afdragsfrit lån. Min nuværende bank kan ikke gøre det afdragsfrit, er der nogen der kan anbefale en bank som kan?? på forhånd tak.

    #125832
    thsvForfatter

    Eik bank tilbyder fastforrentet andelslån i 5 år til 7,2%, måske en mulighed?

    #125866
    onkelForfatter

    Danske Bank har pantebreve med fast rente i hele lånets løbetid.
    Renten er på 7,75 – 8,25, alt efter løbetiden ( og inden for 95 % af værdien).

    http://www.danskebank.dk/bolig

    Bemærk dog at renten på fastrente lån er noget højere end hvad man ellers kan få. Så tryghed har en pris (og måske en gevinst hvis rente stiger :o)

    #125878
    AnonymForfatter

    Mange tak for hjælpen, 7.2% er en rigtig god rente, jeg har imidlertid fundet sp. sjælland, som tilbyder 7.5% afdragsfrit, jeg tror det er det jeg vælger.

    #125938
    AnonymForfatter

    Deres hjemmeside viser som eksempel et andelsboliglån med en variabel rente på 8,70%… at de har et fastforrentet lån til andelsbolig med 10 års afdragsfrihed til 7,5% liggende i skuffen lyder utroligt.. du må have et super engagement..

    #125940
    AnonymForfatter

    Det er jeg glad for at høre, så er det jo en god rente jeg har fået, 8.7% variabel lyder noget dyrt, jeg har fået det på skrift og skal skrive under start næste uge.

    #125944
    AnonymForfatter

    Hej renteskred,

    kan du uddybe det lån du fik hos SPKS?
    Er det fast/variabelt? Er det afdragsfrit? Hvad er ÅOP? Hvad er løbetiden?

    Jeg står og skal låne 500.000 også og har også talt med SPKS løst om det.

    Benjamin

    #125950
    AnonymForfatter

    løbetid 30 år, fastforrentet, afdragsfrit (hvor mange år ved jeg ikke endnu), ang. Åop det ved jeg mere om i næste uge, jeg vender lige tilbage når jeg har tallene.

    #125952
    thsvForfatter

    Personligt ville jeg prøve Swedbank, godt nok variabel rente, men kun 5,6%, så er der råd til en større renteforhøjelse.

    #126014
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    Jeg ville også tage Swedbank – renten stiger ikke 2%, så derfor vil et variabelt lån være bedst.

    #126054
    AnonymForfatter

    GUUUUUD hvor dejligt at høre, at renten ikke stiger 2 % (jeg går ud fra, at du mener 2 % point).

    Kan jeg ikke låne din krystalkugle. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at finde ud af nogle aktiekurser.

    Eller du kan måske kigge i den for mig, og så fortælle mig, hvordan det vil gå med kursen på A. P. Møller-Mærsk aktiern og NovoNordisk – husk at skrive, hvor lag tid der går, før end aktierne når den kurs, som din krystalkugle fortæller.

    Og når vi nu er ved det, kan du fortælle mig, hvordan det vil gå med kursen på 6 % realkreditobligation 2038?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.