Anbafaling af lån til hus

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88745
    AnonymForfatter

    Hej.

    Kæresten og jeg har budt 1.1 mil for et hus. Vi har tilsammen en gæld på ca. 140000 kr. Vi har en peugeot 106 fra 1998 og vil fremover begge have 25 km hver vej til arbejde.

    Hvilket lån vil i anbefale at vi taget i banken?

    Det skal siges at vi i banken har fået lavet et købsbevis på 1.295 mil. Bankens plan er at vi skal have afdragsfrihed på realkreditlånet.

    Er det en god ide?

    Med venlig hilsen
    Torben

    #125752
    AnonymForfatter

    Lige en lille tilføljelse.

    Jeg tjener pt. 280000 kr pr år og kæresten tjener 192000 kr.
    Sammenlagt indkomst : 472000 kr før skat.

    #125754
    AnonymForfatter

    Hvorfor spørger du om det samme hele tiden og under forskellige navne. Det virker ikke særlig seriøst.

    Forleden oprettede du en tråd under navnet Henrik 2 (Nu hedder du pludselig Torben), hvor overskriften lød “Fradrag ved huskøb".

    Og i øvrigt har “thvs" besvaret dit spørgsmål ret indgående om hvilke lån du bør tage, og i sidste ende er det jo din egen beslutning, da selv de klogeste hoveder ikke kan sige om det er bedst at prioritere med et fast forrentet lån eller med et flekslån_

    #125760
    thsvForfatter

    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Husk%F8b&id=2151

    Og yderligere denne tråd.
    Jeg vil nok fraråde et huskøb med jeres gæld, en gammel bil, der snart skal udskiftes, køb hellere noget nær jeres arbejdspladser.
    Eller vent med købet til jeres nuværende gæld er afdraget.
    Ikke nogen god ide at stifte yderligere gæld ved køb af et hus, når man er så usikker på sin økonomi.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.