Potentiel kæmpe gevinst på bankens risiko…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88730
    AnonymForfatter

    Hej alle.

    Jeg har altid drømt om at komme til hurtige og nemme penge, denne gang gik det desværre ikke som jeg havde håbet:-(

    Jeg fik følgende ide serveret af en god kammerat, der for ca. 3 år siden lavede kr. 8.000.000 før skat på samme “fidus":

    Det gælder om at få stillet så mange penge til rådighed blanko (uden sikkerhed) som muligt, meget gerne som kredit og ikke som lån.

    Udstyret med mine årsopgørelse fra skattevæsnet samt mine lånsedler samt overbevisende og detaljerede privatbudgetter besøgte jeg 48 forskellige banker og sparrekasser over hele landet, med det ene mål at få stillet så meget likviditet til rådighed som muligt. Det lykkedes mig at opnå den ønskede kredit i 43 af pengeinstituttern
    på gennemsnitlig kr. 150.000 uden sikkerhed – i alt kr. 6.500.000.

    Herefter – udstyret med kr. 6.500.000 – besøgte jeg en mellemstor jysk bank der var indstillet på at låne mig yderligere kr. 14.000.000 mod at jeg købte aktiter for kr. 20.000.000 mod at få pant i alle aktierne (8 forskellige europæiske aktier) – altså en klassisk gearet investering.

    Desværre gik det ikke helt som håbet, nuværende kursværdi er faldet til kr. 15.500.000, hvorfor jeg ikke kan indfri alle mine små kreditter og den mellemstore jyske bank ønsker at tvangsindfri alle mine aktier, hvis jeg ikke tilfører yderligere kapital som sikkerhed.

    Flere af mine “små" kreditter er nu i overtræk og jeg er begyndt at modtage rykkere. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre i min nuværende situation. Hvad sker der hvis jeg ikke kan betale de små kreditter tilbage, hvad kan pengeinstitutterne gøre?

    Med venlig hilsen

    Torben.

    Jeg modtager også gode råd vil indgå i dialog via min private mailadresse: privatfinansiering@live.dk

    #125626
    AnonymForfatter

    Tjah, hvad tror du de vil gøre?

    #125628
    AnonymForfatter

    Det lyder som en meget sjov fingeret historie.

    Jeg tror ikke på at du har fået 150.000 kr. i 43 banker som ny kunde uden at stille en eneste krone til sikkerhed.

    Du påstår, at have rejst land og rige rundt for at optage lånene, og nu spørger du hvad bankerne kan stille op.

    Et latterligt spøgsmål som jeg ikke kan forestille mig nogen vil svare på al den stund at “det ved enhver idiot". Ja, undskyld udtrykket!

    #125640
    KrisserForfatter

    Hvis hvad du skriver er sandt (hvilket ikke er umuligt, med de kreditvurderinger vi har set fra nogle mindre pengeinstitutter), vil der ske følgende:

    1. Din likvide formue vil stort set forsvinde ved tvangsrealiseringen.
    2. Du vil modtage rykkere fra et stigende antal banker.
    3. Dine kreditter vil blive opsagt, da du ikke kan betale renterne.
    4. Du vil blive stævnet.
    5. Fogedretten vil spørge til dine gældsforhold.
    6. Dine kreditorer vil finde ud af, at du har tilbageholdt information eller løjet om dine gældsforhold.
    7. Alle dine værdier vil blive taget fra dig.
    8. Du vil komme i fængsel for svig. Evt. også mened, hvis du tilbageholder information fra fogedretten.

    Det du skal gøre nu, er at betale alle de penge du har til overs til de enkelte banker. Du aldrig kunne gøre dig forhåbninger om at betale din gæld tilbage, især fordi du vil miste dit arbejde når du kommer i fængsel. Derfor kan du kun håbe på strafnedsættelse ved at erkende din fejl nu, og vise din gode vilje ved at betale så meget som muligt tilbage.

    Tillykke, du har tabt i livet.

    #125654
    thsvForfatter

    Meget rigtigt, det som Krisser skriver!
    Du har lånt penge i banken (mange!).
    De skal selvfølgelig betales tilbage!

    Jeg ser kun en udvej, hvis du skal udgå økonomisk ruin!

    Du må begå et kup a la det i Brøndby i sidste uge, og så betale dine kreditorer af, stille roligt ved at sælge af din aktie-beholdning. ;-D

    #125656
    MichaelForfatter

    Gaab. Hvis man (hvad jeg ikke tro) er istand til at låne 20 mill til aktier, så ved man da udmærket hvad fogedret, udlæg og konkurs betyder.

    Har du andre godnathistorier?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.