Pantebrev

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88722
    AnonymForfatter

    Ved ikke lige hvor jeg skulle placere dette indlæg.
    Men jeg fik fortalt at det går rigtig skidt med pantebrevs firmaerne
    de fleste går neden om og hjem !!
    Så tænkte jeg bare os som har et temmeligt stort pantebrev i vores hus , hvad sker der så hvis der ikke er nogen der vil overtage det (hvis det firma vi har det i går ned) ?

    #125522
    MichaelForfatter

    De fleste pantebreve videreformidles dvs. pantebrevshæleren fungerer kun som mellemand og her er en konkurs uden betydning. Du kan se på dit pantebrev hvem der har pant i din ejendom. Nogle vælger selv at beholde pantet og her er jeg lidt usikker på hvad der sker i tilfælde af konkurs. Jeg vil umiddelbart tro, at pantebrevet indgår som en del af aktiverne ved konkursen, men du vil næppe blive bedt om at indfri pantet på én gang. Måske andre kan svare mere præcist end jeg kan på det sidste?

    #125530
    AnonymForfatter

    Hej Pernille

    Der sker dig IKKE NOGET SOM HELST, hvis kreditor (ejeren af pantebrevet i dit hus) går nedenom og hjem. Det er hans problem og IKKE dit. Du kommer blot til at betale til en anden kreditor istedet for den oprindelige, da sælgerpantebreve er let omsættelige.

    Problemerne opstår for dit vedkommende først – hvis du ikke betaler dine terminsydelser.

    #125544
    AnonymForfatter

    Puha så er jeg mere rolig :=)
    Blev ski da helt nervøs.
    Det er roskilde bank vi betaler til

    #125556
    AnonymForfatter

    Der er ikke noget at bekymre sig om.

    Om 2 måneder betaler i til Nordea eller Handelsbanken.

    #125566
    thsvForfatter

    Med hensyn til jeres pantebrev!
    Renten på dette er formentlig højere end jeres realkreditlån?
    Så overvej at få dette afdraget hurtigere, f.eks. ved at vælge afdragsfrihed på jeres realkreditlån, hvis det er muligt.

    #125690
    AnonymForfatter

    Ja renten er 8.5 på vores pantebrev så den er jo dobbelt så høj som real kredit.
    Afdrags frit hmmmm syntes det er ligesom at pisse i bukserne måske tager jeg fejl ?

    #125704
    thsvForfatter

    Afdragsfrihed på den billige realkredit er da klart det smarteste!
    Så er der flere penge til afdrag på den dyre bankgæld.
    Faktisk er en bank, der ikke tilbyder denne løsning en dårlig finanspartner!
    Mine bolig-erfaringer efter mange års erfaring på boligmarkedet:
    Banken vil kun have dig til at oprette så meget langfristet gæld som muligt, så du kan have et stort indestående hos dem til en latterlig lav rente!

    Den rigtige boligfinansiering er:
    Så meget realkredit, som muligt, meget gerne afdragsfri og som obl.lån for at beskytte friværdien (stigende rente=>faldende huspris).
    Restfinansiering: En eller anden form for kassekredit, hvor lønnen forrentes med samme rente, som man betaler til banken.
    På denne måde får du hurtigst afdraget den dyre gæld, og måske sparet op til en ny bil. Vi har f.eks. finansieret 2 nye biler via vores bolig-prioritet, og har undgået at stifte ny gæld.
    Og hele vores indestående forrentes med en rente, der svarer til F1-renten incl. bidrag!

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.