Få mest ud af 150.000 kr.?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88718
    AnonymForfatter

    Hej

    Der har sikkert været mange lignende spørgsmål men hvad ville være bedst rent investeringsmæssigt at gøre med 150.000 kr. Pengene sidder pt. i en opsparingskonto på 4.75% men er ikke sikker på at det er den bedste løsning på sigt med inflationen osv. Aktier ville jeg nok godt turde og springe ud i men ikke for hele beløbet.

    På forhånd tak.

    #125458
    AnonymForfatter

    Hos FIH kan du få følgende satser hvis du binder dem i 1 – 3 eller 12 månder.

    FIH PRO 1 5.40%
    FIH PRO 3 5.90%
    FIH PRO 12 6.00%
    Gælder ved indskud over 50.000 kr.

    #125460
    AnonymForfatter

    Hvad er din tidshorisont? Skal pengene bruges i nær fremtid?

    Ved kort tidshorisont (under 3år) bør du blive på højrentekontoen eller købe korte obligationer.

    Ved lang tidshorisont (over 3år) kan du f.eks. købe aktier i gode solide danske virksomheder som Carlsberg, Novo Nordisk, FLS m.v.

    #125462
    AnonymForfatter

    Danske statsborgere med bopæl i et EØS-land, kan ikke oprette konti i FIH, som man heller ikke kan købe varer via internettet i mange andre danske
    netbutikker fordi der sendes ikke til EØS-lande, derfor kan jeg heldigvis købe i UK. vh BoSol

    #125464
    AnonymForfatter

    Nej, man ikke få både i pose og sæk her i tilværelsen BoSol.

    Prøv evt. at gå ind på http://www.bancasantander.es – de har måske et lignende produkt, hvis du har overskydende likviditet.

    Jeg kan godt oprette kontoen, men har p.t. desværre ikke nogen penge at indskyde.

    #125466
    AnonymForfatter

    Til Allan

    Det lykkes istedet for sygesikringskort nu sundhedskort, accepteres PAS scan og en kopi med Dansk adresse på eks. hoved af SKAT 2007 årsopgørelsen vh BoSol

    #125480
    AnonymForfatter

    Til BoSol:

    Hvad har dine skatteforhold at gøre med dette indlæg? Hold dig til spørgsmålet.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.