FlexInvest i Danske Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88705
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har haft flexinvest i danske bank i 1 års tid.
    16% aktier og 84% obligationer.
    Nu har jeg så tabt 5%.
    Banken mener at det kan den sagten tjene ind på 2-3 år og lover samtidig at jeg kan hive 5% ud til forbrug…årligt.
    I aviserne skriver de at man skal passe på og sætte pengene på højrentekontoer og bestemt ikke i aktier og obligationer. og at de dårlige tider forsætter lidt endnu,
    For mig er det utrygt og 5% mange penge.

    Er der nogen der kan give et par gode råd.
    Mange tak
    IdJ

    #125276
    AnonymForfatter

    Hvis ikke du har mavefornemmelse til at din opsparing kan svinge lidt skal du slet ikke investere i værdipapirer.

    Hvis din tidshorisont for at skulle bruge pengene er under 3 år, bør du ikke investere i værdipapirer. (Undtaget er direkte investering i lavkupon realkredit-/statsobligationer, hvor negative udsving og risko praktisk talt er lig nul)

    Aktier og obligationer vil altid svinge op og ned. Perosnligt mener jeg ikke at man skal lade være med at investere nu. Hvis der er nogle der sidder inde med god viden omkring præcis dato og klokkeslet for hvornår kurserne generelt begynder at stige vil jeg da gerne vide det. 😉
    Groft sagt ville jeg hellere købe aktier nu end for et år siden – det er jo nu de måske er billige… 😀

    Har man tid og risikovillighed har en god blandet investering altid været bedre end at have pengene stående på en højrentekonto.

    Vh. Michael

    #125290
    AnonymForfatter

    ? – Lover banken at du kan hive 5 % ud i overskud om året?

    #125296
    AnonymForfatter

    Så længe du har 84% i obligationer, er der tale om en lavrisikoinvestering.

    Danske Bank tager nok ikke helt fejl, hvis de siger, at du som minimuim er “break even" (tabsfri) om 2-3 år.

    #125326
    AnonymForfatter

    jep….det lover de

    og okay i disse tider. Men jeg var altså ude for et 1/2 år siden og påpege et tab. selvfølgelig ikke på 5%, men nu læser jeg avis og jeg havde jo ikke tabt 5% hvis jeg havde haft pengene på en højrentekonto.

    #125332
    AnonymForfatter

    Det går op og ned…. mest ned for tiden.

    Jeg i årets første 7 måneder tabt omkring 8% på pensionsopsparingen, som er placeret i puljer.

    Men i de foregående år har der været pæne gevinster.

    #125344
    AnonymForfatter

    har lige hjulpet min mor ud af flex invest i D.B. hvordan FAN… kan man rådgive en dame på 68 til at gå ind i det lo.. jeg mener, damen er uhyrer kortsigtet rent investerings messigt da hun skal bruge sin kapital pension NU og reelt har kunne hive den ud når som helst siden hun fyldte 60….

    nu har vi taget tabet på mellem 15-20.000,-kr, taget nogle af de frie midler og smidt ind på bolig krediten så hun jo sparer 8,25% p.a. af 300.000,-kr ( hvorfor rådgiver de hende ikke til det???) og planen er så at smide resten på aftaleindskuds konto.

    men gud hjælpe mig om rådgiveren ikke sider og siger til mig nede i banken: jamen det kan jo værer at nogle af papirerne retter sig på kort sigt. så er det lige jeg påpeger for ham at i deres giniale investerings strategi har de lagt hende i så forskellige papir at hvis den ene går op, så går den anden med 100% garanti ned!!!

    er fuld stændig færdig med Danske Bank…

    anyways, bare mit besyn på flex invest. held og lykke…

    #125360
    AnonymForfatter

    Lige en kommentar til Multivan.

    Det var jo lige sådan min oplevelse også var. og for mit vedkommende er 5% ( 50.000,-) fandeme mange penge.

    mange tak

    #129392
    AnonymForfatter

    Jag är bosatt utanför Danmark och har nu ärvt en blandad portfölj flexinvest aktier och obligationer där merparten är obligationer (ca 85%). Jag har inte sysslat med värdepapper tidigare och skulle vilja ha opartisk bedömning vad jag ska göra med mitt arv. Sälja eller behålla?

    #129398
    AnonymForfatter

    jeg ved snart ikke, men markedet er rigtig dårligt nu ( har tabt knap 100.000 ). Måske er det nu, du skal vente med at sælge til markedet går op igen. Men spørg aldrig en bankmand. de er sælgere, ikke rådgivere.
    jeg skulle have lyttet til mig selv og solgt i august ( men ak, dårlig rådgivning gjorde at jeg ikke turde ). Tab er altid en dårlig investering og det er der jeg er nu…øv øv

    Held og lykke
    IdJ

    #129420
    AnonymForfatter

    hvorfor er højrente-kontoer dårlige lige nu?? du siger det er “iflg aviser"!

    #129430
    AnonymForfatter

    Jeg støtter meget højrentekontoer…. jeg forstår vidst ikke dit spørgsmål

    Ida

    #129440
    NultopskatForfatter

    Prøv nu lige at klappe hesten inden I panikker fuldstændigt.

    I taler om obligationer, hvor kursen er faldet og får det til at lyde som krak…Har I da fuldstændig glemt at obligationer ved udløb indfries til kurs 100…?

    Muligvis er nogle af obligationerne i Flexinvest indkøbt til kurser over 100, men set i lyset af snarlige rentenedsættelser, mon så ikke kurserne kommer derop igen.?

    Jeg skal da ud og sikre mig nogle obligationer til pensions depotet, senere bliver de så nok udskiftet med aktier…Men højrente konti NO WAY.

    #129444
    AnonymForfatter

    det var ment som et spørgsmål til “nultopskat".

    Der er intet i dit (Ida) indlæg der får mig til at tænke sådan.

    Hvorfor mener du, nultopskat, at højrentekonti er NO GO?

    Hvad ville du anbefale mig (en snarlig boligkøber – måske 2-3 år) at sætte mine 100K på?

    #129458
    NultopskatForfatter

    Simpelthen fordi jeg forventer at den nuværende høje rente er et forbigående & forhåbentlig kortvarende fænomæn.

    Når indlånsrenten er høj for tiden skyldes det at bankerne ikke kan låne af hinanden som de plejer.
    I de fleste lande ser vi centralbankerne sænke deres rente (Dk undtaget), der iværksættes div. hjælpepakker, der skal sikre tilliden mellem bankerne, der garanteres for indlån etc.
    Om det tager 1 måned, 3 måneder eller 1 år, ved jeg af gode grunde ikke, men bankerne kan ikke blive ved at ignorere at centralbankerne sænker renten for at sparke gang i væksten.
    Derfor tror jeg ikke på langtidseffekten af højrentekonti.

    Har du overvejet at fremskynde dit boligkøb, mange sælgere er presset nu, og det burde være muligt at forhandle sig frem til en rigtig god pris. Om dette også er muligt om et år ved ingen af os..ligesom jeg heller ikke kan give svar på hvad der er den bedste penge anbringelse. Jeg kan gætte og tiden vil vise, om jeg gættede rigtigt…

    Jeg ville med 1 års horisont købe 4 % obligationer. Af 2 grunde:

    1. De giver en forrentning, der sagtens kan måle sig med højrente konti.
    2. Da jeg tror på rentefaldet vil slå igennem på obligationemarkedet i løbet af 2009, vil der yderligere være en kursgevindst..

    Om 1 år vil det sikkert vise sig, at du skulle have valgt at købe Danskebankaktier eller Vestas eller..?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.