jeg i rki og kæreste ikke(lån)

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88702
    AnonymForfatter

    jeg er i den uheldige situation at jeg står i rki med omkring de 22000 og så kommer renter oven i hvilket jeg ikke lige ved hvad er oppe på men er omkring 6 forskellige sager..går hjemme da jeg er gravid.. min kæreste står ikke i rki men har lige været på sygedagpenge pga uheld på job , og skal igang som voksenlærling..
    vi skal så have fornyet vores bil da vi desværre ikke har plads i den vi har når den lille kommer .. vi kontaktede derfor hans bank om lån til en nyere bil , skal siges det var 50000 kr..
    men så begynder de at blande mig ind i det grundlag at vi bor sammen ,(fatter ikke ,er jo ham der skal købe bil og ikke mig) og skal lige siges at vi ikke engang har samme bank ..
    Nu er det så at vi har fået lavet en aftale med ham bilforhandler at hvis vi kan lægge 20000 i indskud så kan vi højest sandsyndligt godt få lån på resten.. men så er mit spørgsmål lige om det godt kan betale sig at skifte bank for min kæreste eller om de alle går ind og kigger på mig også .. ?? Og her sidder jeg og får den skyldfølelse over for ham at jeg står registreret i det “lort"..
    gør virkelig hvad jeg kan for at komme ud igen .. håber nogle har et godt råd til hvad vi kan gøre ??

    på forhånd tak ss

    #125170
    AnonymForfatter

    Uden jeg skal opfordre til ulovligheder, så er jeg sikker på mange i lignede situationer, simpelthen har valgt at flytte folkeregisteradressen for en periode.

    Den RKI-registrerede flytter proforma, herefter tager den ikke registrerede lånet i det man meddeler banken at man nu er single. Efterfølgende “forsones man" og flytter sammen igen. Bevisbyrden for at lånet er givet under falske omstændigheder er umulig at løfte for banken.

    Metoden er ganske risikofri, men naturligvis moralsk anstødelig og heller ikke lovlig. Derfor skal jeg endnu engang understrege, at jeg ikke vil opfordre dig til at bruge denne “nemme og særdeles oplagte metode" til at løse jeres problem.

    #125172
    AnonymForfatter

    havde næsten selv tænk på det , men synes bare det er så langt ude at det skal gå så langt .. er jo slet ikke hans skyld .. han har jo ik været med til at lave min gæld.. kan bare blive så sur over at det skal være sådan..

    #125174
    AnonymForfatter

    Ja, det virker en smule unfair, at man forholder sig til husstandsniveau, frem for individniveau.

    Hvad med de 10,000 vis af studerende, som bare deler en lejlighed? Jeg har hørt om flere, der ikke kan oprette et mobilabonnement, fordi deres “room-mate" er registreret.

    Lidt tåbeligt!

    Men at flytte adresse er lige som at handle i Fakta “det ta’r kun 5 minutter" (hver vej).

    #125176
    AnonymForfatter

    nemlig.. det for meget at det skal være sådan .. de burde have lavet det hvis man er gift og ellers ikke.. ja de stakler der bare lever sammen som venner :S
    og ja nemlig det tar kun 5 min *Gg*

    #125178
    AnonymForfatter

    Hvorfor ikke bare lave en aftale med kreditorerne?

    Lav en liste over den samlede gæld.

    Kontakt kreditorerne og forelæg dem, at du er villig til at betale 400 kr pr måned af på hver gældspost, mod at de til gengæld ophæver registreringe og sletter de strafrenter der er løbet på.

    Ofte er de begejstrede for at få bare lidt hjem på de regnskabsposter de allerede har afskrevet i deres regnskab.

    Med 6 gældsposter det kun 2.400 pr måneded, det kan du/I vel klare ?

    #125180
    AnonymForfatter

    jo det lyder som en rigtig god ide .. har lige sendt bud efter mine papier fra rki så jeg kan få ringet rundt for vil virkelig gerne af med det og ja det har jeg råd til . ss så må jeg bare åbe de vil slette mig lidt før tid 😀

    #125184
    AnonymForfatter

    Jeg ved ikke hvor forargeligt jeg finder det at banken selv bestemmer hvem de vil låne penge ud til. Det er jo en forretning, ikke en social institution. Din kæreste har valgt ‘hele pakken’ – ikke bare dit væsen og fertilitet, men osse din økonomi.

    Har du ingen penge og kæresten på sygedagpenge kun penge til SINE udgifter (sine kreditorer og kun til mad til sig selv) – hvem tror du så han ville tilgodese? Dig eller hans kreditorer?

    Banken har altså valgt at vurdere jeres samlede økonomi, og det må man respektere deres ret til. Udnyt i stedet den fordel at I er to til at løfte læsset til at få din gæld ud af verden (Følg bare General Priers råd). Husk at lave en fornuftig aftale med kæresten om jeres indbyrdes forhold, sådan at det ikke giver konflikter i fremtiden at han hjalp dig. Hvis I så må undvære bil et stykke tid – ja det er der vel ikke noget at gøre ved.

    #125188
    thsvForfatter

    Hejsa

    Hvad med at I reelt fik fælles økonomi, når I nu bor sammen og skal have barn. Jeg ville få en kassekredit på 100.000 til at dække jeres gæld, både din RKI-gæld og lån til nyere bil.
    Hvis banken ikke går med til det, så må I få en aftale i stand med de kreditorer, der er, og få gælden væk.
    Og vent med nyere bil til I har bevidst, at I kan opspare nogle penge. Det er jo sådan set det, bankens vurdering går ud på: Kan vi få vores udlånte penge retur incl. renter, banken er jo en forrentning, der skal tjene penge, ikke servicere folk bedst muligt.

    #125190
    AnonymForfatter

    det der med at bevise banken har min kæreste jo gjort , han har jo aldrig misset en betaling og har aldrig været i rki eller lign .. han er jo perfekt på det område.. og skal lige siges at vi ikke har fælles økonomi altså udover vi deler husleje. og er jo ham der skal eje bilen og ikke mig (har ik engang kørekort) ..

    #125196
    thsvForfatter

    Ja, din kæreste har bevidst, at han kan sætte “tæring efter næring".
    Men nu bor han sammen med dig, og I venter barn (sammen?).
    I er derfor i økonomisk sammenhæng at betragte som et ægtepar, hvor I forsørger hinanden. Derfor er jeres kreditvurdering en vurdering af jer begge. Så den eneste vej frem er, at få afdraget den dumme RKI-gæld hurtigst muligt, så du kan komme ud af RKI og I tilsammen igen er kreditværdige.
    Alternativt må din kæreste skifte bank, så de kan kreditvurdere ham alene, men de spørger jo tit til husstandens økonomi!

    #125218
    AnonymForfatter

    hej med dig
    tlk med den lille
    jeg vil bare sige at når man står i rki er det meget svært at finde en der vil hjælpe, da de ser dig som dårlig betaler.
    står selv i rki for 100000 og vil så gerne selv ud. men da jeg ikke ejer noget er det umuligt.
    så du skal eje for at låne

    #125248
    AnonymForfatter

    Når man står i RKI, så ser de dig ikke som dårlig betaler, så ER man dårlig betaler.

    #125250
    AnonymForfatter

    tror vi er ovre det problem nu , svigerne har valgt at kautionere for os hvis vi kunne regne et budget at vi har råd til det .. og så vil de nok hjælpe mig ud af rki også (eller ihvertfald en del) .. så mere taknemlig kan man vel ikke være at have dem .. og de ved jo også hele min situation og hvorfor jeg er endt der .. og trøster til dig der havde 100000 i rki det sku en skam :S og ja tit er det en dumhed man har fået lavet sig og skal hæfte for den .. men man må prøve sit bedste og kæmpe for at komme ud af det igen .. nu får jeg jo nok lidt hjælp på vejen , men er jo så også blevet MEGET klogere hvad handler om økonomi og kan garentere at jeg ikke havner der igen .. nå man først har været der så lærer man af sine fejl ..

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.