Virksomhedsobligationer

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • SorteknudForfatter
    Indlæg
  • #86915
    SorteknudForfatter

    Jeg har en del virksomhedsobligatiioner i mit kapitalspensionsdepot, og er lidt i tvivl om hvornår det er bedst at sælge. Som jeg har forstået det er det bedst at sælge det inden udbyttet, da jeg så kun bliver beskattet med 15 % men hvis jeg beholder bliver det beskattet med både 15% samt 40 % når jeg skal på pension , Det sker i 2006 eller er det noget jeg har misforstået?
    MVH
    Sorteknud

    #104728
    AnonymForfatter

    Joh, du har nok misforstået.

    Din kapitalpension består af et depot OG en tilhørende bankkonto. Du kan købe og sælge som du lyster. Alt afkast i pensionsordninger beskattes pt. med 15% – det gælder renter, udbytter og såvel realiserede samt urealiserede gevinster og tab. Det er altså ligegyldigt om du opnår afkastet som kursgevinst, som handelsrenter eller kuponrenter.

    Skattemæssigt ER der en forskel på salgstidspunktet for AKTIER i FRIE depoter, idet kursgevinster i frie depoter beskattes anderledes end udbytte.
    Men her snakker vi altså om obligationer (erhvervs- eller realkredit-obligationer er ens på dette område) og desuden er det altså et pensionsdepot.

    Indbetalinger til kapitalpensionen er fradragsberettiget, afkastet er skattepligtigt (15%) og udbetalinger skattepligtige (40%)

    #104746
    SorteknudForfatter

    Jeg takker for svaret,.

    Mogens

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.