Bidrag Ratepension

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88693
    AnonymForfatter

    På en ratepension kan de første ca. 45.000 trækkes fra.

    Hvis jeg så selv opretter en ratepension, skal jeg så trække det beløb fra som jeg får indbetalt på en tvunget firmapension?

    #125014
    AnonymForfatter

    nej

    #125020
    AnonymForfatter

    Nej dit bidrag via firma, bliver trukket før skatten beregnes og derfor indberettees kun din “nettoløn" herefter som din samlede løn. Det skal derfor ikke trækkes fra en gang til af dig selv på selvangivelsen. På selvangivelsen skal man kun oplyse om indbetalinger på private ordninger, og det er i øvrigt ofte fortrykt.

    #125032
    AnonymForfatter

    Nej det jeg mener er hvis jeg i en firmapension har fået inbetalt eksempelvis 20.000 kr. kan jeg så selv indbetale de 45.000 kr. eller kan jeg så kun få fradrag for de første 25.000 kr.

    #125038
    AnonymForfatter

    Læs hvad vi skriver….. ;o)

    Du kan indbetale kr. 100.000.000 på en ratepension gennem arbejdsgiver – det skal blot kunne indeholdes i din løn. Derudover kan du indbetale 45.000 på en privat ordning.

    #125042
    onkelForfatter
    #125044
    onkelForfatter

    Du kan indtale alt det du vil på en ratepension, du vil blot binde dig for 10 års indbetalinger hvis du gør det på en ratepension og beløbet er over opfølgningsfradraget (ca. 45.000 kroner).

    Det gode ved en arbejdsgiver pension er at du ikke behøver at binde dig for 10 års indbetalinger. Så hvis du gerne vil indbetale mere end minimumsfradraget men ikke ønsker at inde dig i 1+ år, så kan du oprette en ny pensionsordning som du får din arbejdsgiver til at indbetale på for dig (arbjedsgiver trækker beløbet i din løn).

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.