gratis VISA – udelukkende en ungdomsdisciplin?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88685
    AnonymForfatter

    Jeg fik en kedelig opringning for en uges tid siden. Min bankrådgiver informerede mig om at jeg nu ikke længere kunne have en konto på ungdomsvilkår i Sydbank. Det kan man ikke når man er over 30 år – han undrede sig over at det først var nu at det gik op for ham, idét jeg jo fyldte 30 for halvandet år siden 🙂
    Men det betyder jo så at jeg mister en masse fordele. Havde gratis VISA, gratis veksling, kassekredit på 7 % samt indlån på 4 %. Jeg har opført mig som en almindelig studerende, dvs. der har hele tiden stået mellem -10.000 og 10.000 på kontoen.

    Så spørgsmålet er: Er der nogen som kender en bank, hvor jeg kan få gratis VISA? Jeg tror det er det, jeg kommer til at savne mest.

    Iøvrigt er det underligt at de gerne vil give mig en masse fordele når jeg er under 30 og studerende – men om 6 måneder, når jeg bliver færdig som civilingeniør skal jeg jo til at have gang i de store lån, såsom huslån, billån, etc (og et stort fedt forbrugslån!!) – og så vil de tilsyneladende have smidt mig ud af vagten inden da.
    PFT

    #124906
    thsvForfatter

    Hej, min meget uskældte Eik bank giver faktisk gratis Visa til deres lønkontokunder. Og når du skal til at låne penge, er de blandt de billigste på markedet. Og på deres alt-i-et-konto, er der knyttet kredit på de ønskede 10.000 bobs. Til gengæld er det en internet-bank.

    #124910
    AnonymForfatter

    Hopper med på tråden – hvad får Eik Bank skældud for?

    #124912
    KrisserForfatter

    Mig bekendt tilbyder de fleste banker gratis Visa/Dankort i en eller anden form til personer over 30/28/27/[den alder man nu har når man ikke længere er ung]. Det undrer mig faktisk lidt at Sydbank ikke gør det.

    Eftersom du står overfor at skulle have omlagt hele din økonomi, bør du overveje dit behov for rådgivning. Hvis du ikke har brug for rådgivning, så vælg en internetbank. Hvis du ikke ved noget om realkreditlån mv., kan der godt være fornuft i at tale med en fysisk bank.

    #124916
    OBSForfatter

    Det som EIK-bank har fået tæsk for er at de, da de overtog Skandiabanken i Danmark, begyndte at indføre en masse gebyrer. Bl.a. gebyr på hævning i udlandet (dog er selve kortet så nu blevet gratis for kunder der får løn ind på kontoen), gebyrer på oprettelse af lån, osv osv.

    Deres priser ligner nu de priser man kan få i en murstensbank, til trods for at de ikke har nogen filialer, og man undrer sig over hvad merprisen så skal betale for…. De fleste af deres rentesatser på udlån er i den lave ende, bortset fra på en kassekredit. Her er renten 10,4%, og det er langt fra markedets laveste.

    #124926
    thsvForfatter

    Ja, efter deres overtagelse af Skandiabanken har de forhøjet/indført en masse gebyrer.
    Specielt deres boligprioritet-rente er blevet væsentligt forhøjet, med mere end, hvad NIB-renten foreskriver, for mit vedkommende, med et lån på ca. 900K, betyder deres “bidrags"-forhøjelse jo, at jeg skal betale ca. 5.000 kr. mere i renter pr. år, måske resten af lånets låbetid. Og Skandiabankens postulat var:
    “Så kender du renten i lånets løbetid, da den følger NationalBanken"
    Og kraftig markedsføring med vilkår a la et F1-lån. Nu er resultatet bare, at man får rentestigninger prompte, og et tillæg på over 1 % fra NIB, gør at renten reelt er ca. ½ % højere end F1-lånet. Nuværende rentesats 5,95% (1/8-2008), F1-rente er ca. 5,22 + bidrag (0,257%, da vi er under 40% belånt) hos f.eks. RD.
    Se bare andre tråde på dette forum om Eik.
    Men derudover er Eik en glimrende bank, og gebyret på udlandshævningerne gør jo, at de nu kan indføre det gratis Visa-kort. Før var gebyret 150 kr. årligt.

    #124992
    KIM JENSEN (6)Forfatter

    Jeg har lige bestilt fra Jyske Bank på følgende vilkår: “Det er også muligt at få et Visa/Dankort uden årlig kortafgift, mod at du modtager kontoudtog og betalingsoversigter elektronisk i Jyske Netbank."

    Faktisk tilbød de også et gratis Mastercard fordi jeg fortalte at det havde jeg gennem FDM og Lån og Spar Bank. Men det trængte jeg ikke.

    Alternativt kan jeg også foreslå Kash.

    #124994
    AnonymForfatter

    Hvis jeg var dig ville jeg gå i Danske Bank og vælge konto 24-7. Der får du ikke kun gratis visadankort, men også Mastercard og American Expresscard. Sidst nævnte er rigtig godt, at have med på ferie. Og er rentefri i op til 1,5 måned.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.