brugerne kan udveksle erfaringer og gode råd mm. indenfor det finansielle område.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88680
    AnonymForfatter

    Citat “Forum- og debatregler
    Mybanker.dk’s debatforum har til formål at fungere som et sted, hvor Det er derfor vigtigt, at der hersker en god omgangstone i forummet, således der er plads til alle brugere."

    Så vidt jeg forstår er Debat-området ikke for brugere, der kommer i økonomisk uføre, fordi man ikke overholder f.eks. afbetalinger og lignende og dermed bliver medlem af et efterhånden meget omtalt 3-letter company.

    Ved ikke om der findes debat-sider for folk, der af div. grunde ikke kan overholde økonomiske aftaler. Nogle vil nok føle sig trådt på, men jeg har ikke til hensigt at skille folk i A- og B-hold.

    Det er uomtvisteligt, at kan man (som nævnt flere gange i dette forum) sætte sine udgifter efter sine indtægter, så vil man klare sig langt bedre. Jeg er bestemt, ikke født med en guldske i munden, men har taget ved lære af mine fejl og rettet ind efter dem. F.eks. har jeg lånt penge for at købe aktier, fået 3 meget store “uforudsete" regninger på samme dag. Efter jeg havde rejst mig fra “tællingen" besluttede jeg ALDRIG mere, skal jeg ikke være herre over min egen økonomi – så det var et halvt år – næsten på vand og brød!

    Senere byggede jeg en lille virsomhed op i min fritid, som senere blev mit levebrød – efter princippet ALTID at være selvfinansierende. I starten kunne jeg ikke altid udføre ordrer med det samme, da jeg først skulle have penge hjem igen fra mine debitorer. Mange af mine kunder respekterede dette princip, da de altid kunne regne med mig, fordi økonomi ikke ville lukke min lille virksomhed.

    Jeg er selv een af dem, der melder folk ind i ind i firmaet, der holder øje med dårlige betalere. Een ting er at have leveret varen, en anden er, at man laver sindssygt mange aftaler, der alligevel ikke bliver overholdt, bruger en masse irritende tid, udgifter til advokater m.m. Er sikker på at rudekuverter ikke er velkomne, men det er heller noget sjov ved at fabrikere dem.

    Det var så lige mit indlæg.

    #124796
    AnonymForfatter

    Hej Forsigtig! Du skriver:

    Citat “Forum- og debatregler
    Mybanker.dk’s debatforum har til formål at fungere som et sted, hvor Det er derfor vigtigt, at der hersker en god omgangstone i forummet, således der er plads til alle brugere."

    Så vidt jeg forstår er Debat-området ikke for brugere, der kommer i økonomisk uføre, fordi man ikke overholder f.eks. afbetalinger og lignende og dermed bliver medlem af et efterhånden meget omtalt 3-letter company.

    ——————————

    Ahøm! “Plads til alle brugere" vs “ikke for brugere, der kommer i økonomisk uføre".

    Mener du, at dette forum kun er for de velbjærgede. Og at ‘3-letter company’ – hvad nu det ellers er for en tingest, og med mulighed for medlemskab? – skal banlyses. At de rki-frustrerede skal udelukkes fra debatten.

    Og, ja, jeg véd godt, at det er trivielt med disse – for de flestes vedkommende naive (ikke alles)- indlæg fra mennesker, der tror på miraklet at kunne samle al den ophobede klatgæld med dyre renter til et enkelt og overskueligt lån til en lav rente.

    Og de får da også tørt på/bliver konfronteret med de barske realiteter fra mange debatdeltagere; men at udelukke dem fra “Debat-området" med begrundelsen, at de er “i økonomisk uføre" synes mig at være i strid med ikke blot debatreglerne, men også med al anstændighed.

    Og glem ikke, at ikke alle er rki-ere bare fordi de ikke vil overholde afbetalinger og lignende. Men for nogens vedkommende, fordi de er blevet røvrendt. Fx små håndværkere med entrepriser for store koncerner, der kører konkursræcet og efterlader underentreprenørerne med ubetalte fakturaer.

    Skilsmisser, arbejdsløshed, sygdom er også faktorer, der får ellers økonomisk forsvarlige til at ende i det økonomiske morads med rki-registrering til følge.

    Skal de straffes med at være non-grata her på dette debatforum?

    ‘Det var så lige MIT indlæg.’

    PS: Indlæg, som man ikke, hvad ellers er kotyme på stort set alle andre debatsider, kan gennemse inden ‘affyring’.

    Hvorved man ikke kan luge ud i ens egne sprogfejl, grammatiske dummerter eller hvad værre er, ens misforståelser af andres indlæg.

    Nåh, vover!

    #124800
    AnonymForfatter

    Da jeg selv var i økonomisk uføre, var det ikke indlånsrenter, overskud og lignende, der stod på dagsordenen og dette forum.

    Uanset hvilken grund til, at man er røget i “kartoteket", bliver der bare lukket døre. Jeg kan sagtens respektere folk, selv om de er kommet i økonomisk uføre, men jeg vil bare ikke gøre forretning med dem. Troede jeg havde belyst min indsigt i betalingsproblemer, da jeg ofte bruger megen tid på dårlige betalere.

    Velbjærgede – hmm – som jeg beskrev i indlægget, er det min egen fortjeneste, at jeg har fået skrabet lidt guld sammen. Nemlig at bruge mindre end jeg tjener og få pengene til at yngle. Mener stadig at dette forum er givende, da der er meget kompetente debatører involveret.

    Jeg bliver til daglig pustet i nakken af store koncerner, så jeg ved udmærket, hvad konkurrence betyder.

    Ps. Du må meget undskylde sprogfejl og gramatiske dumheder, da min dårlige hørelse altid har været noget af et handicap – sprogligt set!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.