Erhvervskonto (Nemkonto) til kr. 600 i kvartalet

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88672
    AnonymForfatter

    Jeg har oprettet et lille enkeltmandsfirma til at varetage nogle småprojekter for nogle få kunder og er i den forbindelse fra myndighedernes side blevet bedt om at oprette en nemkonto, som myndighederne kan anvende til evt. overførsler af penge fra det offentlige til mit firma.
    I princippet er jeg bare interesseret i en konto, hvor jeg kan adskille firmaets økonomi fra min private økonomi, f.eks. til moms og skattebetalinger. Firmaet kræver ikke de store inevesteringer og jeg har derfor hverken brug for at kåne penge og der er ikke mange transaktioner i firmaet.
    Danske Bank som jeg har som privat bank vil have 600 kr. i kvartalet for en sådan konto, som indebærer en række ydelser, som jeg ikke har brug for (i hvert fald ikke endnu), så jeg søger en bank som kan tilbyde en “lavpriskonto" til erhvervsdrivende uden ret store behov.
    i princippet kører jeg al drift via min privatkonto, men skal som sagt have en sådan konto aht. det offentlige og så kan jeg da godt se en fordel i at opspare de beløb der senere skal betale moms og skat.

    Et godt bud på en bank der kan tilbyde en sådan konto??

    Med venlig hilsen

    John

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.