Overførelse af Boliglån eller hvad !?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88649
    AnonymForfatter

    Boligens salgspris: 2.000.000 DKK
    Restgæld: 1.230.000 Kr.
    Boliglån: 240.000 Kr.

    Jeg har noget andet gæld, som jeg gerne vil have indfriet. Det er på omkring 240.000 DKK. Der er ingen RKI registreringer eller udlæg.

    Nykredit har sagt nej til en friværdiskonto. BRF vil hellere ikke pt. overtage og omdanne 80% til realkreditlån og resten til Bolikredit.

    Kan jeg slet ikke gøre brug af min friværdi på nogen måde og få oprettet et lån på omkring 240.000 DKK !? Eller et selskab som kunne overtage det nuværende boliglån og låne yderligere på omkring 240.000 Kr. !?

    Jeg vil så satse på at koncentrere om et sted, nemlig at få bragt boliglånet ned, så jeg igen kan have en rimelig friværdi, hvis jeg nu beslutter at sælge om nogen år eller vil gøre brug af den igen.

    Jeg SKAL have bragt de andre gæld ude af verden.

    Er måske Danske Prioritet Plus en mulighed !?

    Hvad er den bedste løsning!? Nogen forslag og råd !?

    Pft.

    #124448
    thsvForfatter

    Hejsa

    Det lyder som om, at din indkomst er for lav i forhold til din gæld?
    Siden du ikke kan godkendes til 80% belåning, eller evt. er ejendommens stand dårlig.

    Du burde nok bede om afdragsfrihed på din realkredit, så du kan få nedbragt din anden gæld hurtigst muligt, da renten på denne formentligt er noget højere end realkreditlånet.

    Hvad er den reelle salgspris for din ejendom? findes der tilsvarende i lokalområdet? Husk at mange boliger pt. handles 10 % under udbudsprisen.

    Virker ellers som en fornuftig plan med 80 % realkredit og et boliglån på resten, du kan jo evt. prøve Eikbank, og se om de kan kreditgodkende dig, aktuelle omkostninger pr. 1/8:
    Boligprioritet 5,95%, oprettelse 2000 (1000 for kunder) + stempel til staten + 175 for tingbogsoplysning.
    Boliglån (80-95% af vurdering) 8,2 %, samme oprettelsesgebyrer.
    Fordelen ved en boligprioritet er jo, at du får samme rente af dit indestående, og dermed betaler færre renter.
    Vi er ihvertfald meget glade for vores Boligprioritet, da det er en yderst fleksibel låne metode, men den er farlig, hvis du ikke kan tåle at have penge på kontoen.

    #124454
    AnonymForfatter

    Tak for svaret.

    Boligen er nybygget – fra 2005 i flot stand. Den er vurderet, for et par måneder siden, til 1.950.000 Kr.

    Der er også boliger magen til, som er sat til salg til det samme. For 6 måneder siden er der solgt en til 2.000.000 Kr.

    Vores husstandsindkomst (2 personer) ligger på omkring 700.000 Kr. årligt.

    Jeg har haft boligen siden 2005. Den gang var jeg alene om, at optage lånet til boligen og blev også kreditgodkendt.

    #124456
    thsvForfatter

    Tjah, så er det bare at lægge et realistisk budget.
    Tal evt. med din bankrådgiver om omlægningen.
    Jeg kan ikke se, hvorfor du ikke skulle få 80% lån af forventet salgspris (nok 10 % under prisen for 6 måneder siden). Og med jeres høje indkomst burde der ikke være problemer med at få afdraget gælden.

    Jeg ville nok omlægge til Flex-lån F1 med afdragsfrihed, og så et boliglån for resten, desværre kan det nuværende boliglån nok ikke genbruges, hvis det skal rykke for et nyt større lån.

    Har du ikke fået en vurdering fra BRF i forbindelse med afslaget på realkredit-lånet?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.