Gebyr for ændring af lån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88621
    AnonymForfatter

    Jeg har et et lån i Nordea. Har underskrevet en ændring af tilbagebetaling – dvs. nedsat ydelse. Banken har opkrævet et gebyr på kr. 500 for denne ændring, hvilket er i overensstemmelse med deres prisliste. Gebyret blev ikke tilskrevet lånet – men fratrukket min almindelige grundkonto samme dag. Er det almindelig praksis, at man betaler gebyret omgående? Jeg havde en forventning om, at gebyret ville blive tillagt lånet. Min bankrådgiver har svaret: " Gebyr i forbindelse med omlægning af lån bliver aldrig tilskrevet lånet, men en
    anden konto."
    Er der nogen på Mybanker som har erfaring/viden omkring dette spørgsmål?
    Venligst
    JKB.

    #124050
    thsvForfatter

    Det virker da som normal kutyme.

    Hvis du sad med et afdragsfrit lån, skulle hovedstolen jo ellers forhøjes. Så gebyr skal betales med det samme.

    #124060
    AnonymForfatter

    Den type gebyr, for enten ændring af afvikling eller en forhøjelse, tillægges normalt lånet.

    #124062
    KrisserForfatter

    Det er muligt det varierer fra bank til bank. Umiddeblart vil jeg dog mene, at det er mest logisk at gebyret lægges til lånet. Der er trods alt en grund til at gebyret skal sættes ned. Det forøger ganske vist restgælden, men da der alligevel skal laves en ny lånekontrakt, er det bare at påføre at lånet forøges med 500 kroner.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.