Millionær konto

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88613
    AnonymForfatter

    Jeg går og overvejer at oprette en millionærkonto til hver af mine børn.

    Er der nogen banker der giver højere renter på det indestående end andre.

    Har i nogen erfaringer med denne form for konto – gode som dårlige.

    Hilsen Pia

    #123942
    AnonymForfatter

    Der er ingen fremtid i millionærkonti, det er håbløst gammeldags og renten på kontoen er 0%

    Lav i stedet en god børneopsparing. Lige nu kan man flere steder opnå 6-8%.

    #123946
    AnonymForfatter

    De har begge en børneopsparing, men jeg vil gerne give dem chancen for at vinde lidt på milionærkontoen.

    er der noget andet der er en bedre ide?

    #123950
    MichaelForfatter

    Børnebørnsopsparing som sagtens kan fås til 5% eller mere. Indsæt 50.000 på en sådan og hæv 77.000 om 10 år. Samme 50.000 på en millionærkonto uden gevinst i samme 10 år betyder derfor et direkte tab på 27.000 kr.

    Millionærkontoen burde egentlig ændre navn til fattigmandskonto. Den var et udmærket valg da renten var meget lav, men idag er det et elendigt alternativ.

    #123952
    AnonymForfatter

    Såvidt jeg ved, er der nu så få der har millonærkonti, at man ikke længere kan vinde 1 mio. kr. Gevinsten er vist nok nede på 7-800.000.

    Jeg synes det er en dum ide, da værdien af de fx 50.000 kr du sætter ind i dag om 10 år kun er 40.000 værd, når man tager højde for inflationen. Det mest sandsynlige er trods alt, at I ikke vinder noget.

    #123956
    AnonymForfatter

    Til Generalen:

    Hovedgevinsten på en Millionærkontoen er stadig hver måned på 1 mio.
    Derudover er der 250.000 til andenpræmien.
    Ialt udbetales der månedligt 3,1 mio.

    Men derudover er jeg enig – betragt kontoen som en lottokupon.

    Se mere på http://www.millionaerkonto.dk

    Bemærk at Nordea ikke er med i ovenstående, men har deres eget produkt = Gevinstopsparing.

    #123964
    thsvForfatter

    Hej Pia

    Sæt 50.000 ind på hver af børnenes konto, det er lovligt som afgiftsfri gave. Efter 10 år til 5% er der over 80.000 kr, eller ca. 60.600 i nutidsværdi, hvis vi regner med 3 % inflation pr. år.
    De 50.000 kr på en gevinstkonto vil kun være 37.200 kr værd ud fra samme kriterier.
    Bemærk, at børnene jo kan få renter skattefrit, sålænge der er plads på deres frikort.

    #124214
    AnonymForfatter

    Hvis der penge til overs efter børneopsparingen, kan du også lave din egen Gevinst- eller Millionærkonto.

    1) Opret en bankkonto med en god rente.

    2) Brug renteindtægterne fra kontoen til at købe lodsedler.

    Der er statens store Klasselotteriet, som giver mulighed for en lille mængde ‘store’ lodder med store gevinstchancer eller flere ‘små’ lodder, så man vinder oftere, men mindre beløb. Bemærk, at man betaler 15% statsafgift af præmier på over 200 kr, selvom gevinsten også kommer fra staten.

    Du kan også vælge det hyggeligere Varelotteriet (kun ‘små’ lodder – kontante præmier på trods af navnet). Her er naturligvis også 15% statsafgift af præmier på over 200 kr.

    Sidstnævnte giver oftest gevinst, så det er sjovest for børnene. Førstnævnte har de store millionchancer.

    3) Lad gevinst og fornyelse af lodderne køre automatisk via Betalingsservice og besked om gevinst direkte til børnenes e-mail.

    Jeg har ikke regnet på, om gør-det-selv-metoden giver bedre gevinstchancer end bankernes Gevinst- eller Millionærkonti, men mon ikke? 🙂

    Mvh.
    Mads G

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.